Reklama
Rozwiń
Reklama

Maseczka nie utrudnia dzieciom komunikowania ze światem

Czy noszenie maseczek opóźni rozwój dzieci? Czy będą miały kłopoty z odczytywaniem emocji? Psycholodzy rozwiewają wątpliwości.

Publikacja: 27.02.2021 13:08

Maseczka nie utrudnia dzieciom komunikowania ze światem

Foto: Adobe stock

mk

Z perspektywy wielomiesięcznych doświadczeń z noszeniem masek, zdaniem naukowców nie należy obawiać się długotrwałych skutków zasłaniania twarzy. - Maluchy nadal się do nas uśmiechają i nie płaczą bardziej w trakcie badania. Nie boją się zamaskowanych twarzy - Fabienne Kochert z Francuskiego Stowarzyszenia Pediatrii Ambulatoryjnej.

Z badań przeprowadzonych przez amerykańskich psychologów na dzieciach w wieku od 7 do 13 lat także wynika, że maseczki nie przeszkadzają im w odczytywaniu emocji. Rozpoznawanie mimiki wiąże się często  z okolicami oczu. Ważne są brwi, kąciki oczu i górna część policzków - mówi Ursula Hess, specjalistka od badania emocji na Uniwersytecie Humboldta. - Nie ma konieczności czytania emocji z całej twarzy.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Leki i terapie
Apteki coraz droższe i coraz dalej od pacjenta
Leki i terapie
Więcej możliwości leczenia dla kobiet z chorobami nowotworowymi
Leki i terapie
„Historyczna” lista refundacyjna. 50 nowych terapii dla pacjentów
Leki i terapie
Popularny lek na otyłość a ryzyko incydentów sercowo-naczyniowych
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Leki i terapie
Seniorzy nadużywają leków za darmo. Poznaliśmy dane
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama