Carolina Herrera ruszyła na podbój Moskwy

Słynna amerykańska projektantka mody dojrzała do ekspansji na Wschód. W Moskwie otworzył się właśnie pierwszy butik Caroliny Herrery, a na premierowym pokazie w luksusowym Domu Handlowym CUM projektantka kusiła moskiewskich pięknych i bogatych swoją nową kolekcją.

Publikacja: 21.12.2009 17:46

Carolina Herrera ruszyła na podbój Moskwy

Foto: www.carolinaherrera.com

- To kolekcja w kolorach zachodu słońca - karmelu, bursztynu i gry świateł. Ciepłe kolory połączone z japońskimi motywami. Zainspirowała mnie faktura wyplatanych w Japonii koszyków - opowiadała projektantka "Rz" w przeddzień pokazu. Rzeczywiście motyw japońskiej plecionki pojawiał się często w sukienkach i akcesoriach zaprezentowanych Moskwianom, którzy tłumnie zgromadzili się na VIP-imprezie w CUMie. - Miękkie, różowe światło zachodzącego słońca sprawia, że każda kobieta wygląda zjawiskowo - tłumaczy Herrera.

Urodzona w Caracas, a od 30 lat mieszkająca w Nowym Jorku, pochodzi z arystokratycznej wenezuelskiej rodziny. Właśnie dlatego świetnie czuje, jak ubierać kobiety z wyższych sfer - przekonują znawcy. - Projektując, chcę pokazać, że będąc realistą trzeba umieć wnieść do rzeczywistości odrobinę fantazji. I to samo należy robić w życiu - mówi sama Herrera.

Chociaż Moskwa nie jest stolicą mody jak Paryż czy Mediolan, wielu światowej sławy projektantów już dawno zrozumiało, że może tu zarobić wielkie pieniądze. Drugie po Ameryce skupisko milionerów z nieskrywaną tendencją do rozrzutności przyciągało i pomimo dogasającego rzekomo kryzysu ciągle przyciąga czołowe nazwiska z toplisty projektantów. Nie dalej jak miesiąc temu w luksusowej podmoskiewskiej Barwisze furrorę swoją kolekcją zrobił Giorgio Armani.

Herrera zawitała tu nieco spóźniona i to na dodatek w czasie, kiedy nawet najbogatsi zaczęli nieco ograniczać wydatki. Wenezuelska królowa mody jest jednak zdeterminowana i pełna optymizmu. - Znam trochę mentalność Rosjanek - one nigdy nie przestaną wydawać pieniędzy na modne ubrania. To zresztą dotyczy wszystkich kobiet - idziesz do sklepu po parę butów, a wracasz z trzema nowymi sukienkami. Każda kobieta lubi modę i musi od czasu do czasu rozejrzeć się, co nowego się pojawiło. Dlatego chcę być w Rosji. Tego biznesu nie zabije żaden kryzys. Kobiety nigdy nie przestaną kupować, to jest instynkt - śmieje się.

Chociaż przyznaje, że sama, podobnie jak inni projektanci, odczuła załamanie na światowych rynkach. - Mam nadzieję, że teraz sytuacja wróci do normy i kobiety nie będą musiały rezygnować ze swojego ulubionego zajęcia - wydawania pieniędzy na siebie - mówi. Optymizmem napawają ją też dotychczasowe sukcesy. - Od dawna sprzedaję w Rosji swoje perfumy i idą jak świeże bułeczki. To mnie ostatecznie przekonało, że nie można pozostawać z daleka od tego rynku - opowiada.

Niezrażona dwudziestostopniowymi mrozami Herrera wybrała się na spacer po wieczornej Moskwie. - Chodziłam i patrzyłam na tych ludzi. Jest w nich jakaś radość - tym dość zaskakującym stwierdzeniem projektantka rozpoczęła swoje wyznanie miłości do Rosji. - Od zawsze fascynowała mnie rosyjska kultura, literatura, poezja - mówiła z przejęciem.

Gustów Rosjanek, co do których funkcjonują na świecie określone - często niezbyt przychylne - stereotypy, Herrera nie zamierza krytykować. - Bez przesady. Żyjemy w epoce globalizacji. W Moskwie nosi się i podoba to samo co w Nowym Jorku. Świat jest zbyt mały - mówi ze śmiechem. Którą z rosyjskich celebrities chciałaby zobaczyć w swoich strojach? - Jeszcze tego nie wiem! Nie znam ich, ale zamierzam poznać - zapewniła.

[i]Justyna Prus z Moskwy [/i]

- To kolekcja w kolorach zachodu słońca - karmelu, bursztynu i gry świateł. Ciepłe kolory połączone z japońskimi motywami. Zainspirowała mnie faktura wyplatanych w Japonii koszyków - opowiadała projektantka "Rz" w przeddzień pokazu. Rzeczywiście motyw japońskiej plecionki pojawiał się często w sukienkach i akcesoriach zaprezentowanych Moskwianom, którzy tłumnie zgromadzili się na VIP-imprezie w CUMie. - Miękkie, różowe światło zachodzącego słońca sprawia, że każda kobieta wygląda zjawiskowo - tłumaczy Herrera.

Pozostało 84% artykułu
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla