Łódź Design Festival

W Łodzi trwa międzynarodowy festiwal designu, w którym uczestniczy ponad 600 projektantów z Polski i ze świata

Publikacja: 21.10.2012 11:13

Łódź Design Festival

Foto: materiały prasowe

Hasłem przewodnim VI edycji Łódź Design Festival jest świadomość, bo współczesny projektant powinien w swojej pracy uwzględniać wiele czynników: społecznych, regionalnych, energetycznych, ekologicznych. Festiwal odbywa się w całym mieście. Trzy główne wystawy „The Future is Stupid", „Kto ty jesteś?", „Punkty widzenia – punkty siedzenia" można oglądać w Centrum Festiwalowym przy ul Targowej.

Twórcy prezentacji „The Future is Stupid" (Przyszłość jest głupia) zapożyczyli tytuł z aforyzmu znanej amerykańskiej artystki Jenny Holzer, aby mówić o wzornictwie i projektowaniu, które chce zmienić świat na lepsze. Nie chodzi więc tu o gwiazdy designu, czy piękne i luksusowe przedmioty, ale o design rozumiany jako sposób myślenia pozwalający radzić sobie z wyzwaniami w różnych sferach życia, np. edukacji, czy zdrowia. Podejmowanymi już dziś, a nie w przyszłości.

Przykładem takiego innowacyjnego projektu jest Colalife, ułatwiający transport leków do krajów trzeciego świata. Jego twórcy doszli do wniosku, że Coca-Cola dociera wszędzie, warto więc skorzystać z jej dróg transportu. I opracowali opakowania leków, które pozwalają umieścić je w przestrzeni między butelkami Coli w skrzynkach. W ten sposób zredukowali czas i koszty dostawy leków dla potrzebujących. „Kto ty jesteś" to przekrojowa prezentacja projektantów polskich różnych pokoleń, pracujących w kraju i poza nim, m.in. Marty Bakowski, Lex Drewinskiego, Aleksandry Gacy, Mariusza Maleckiego (Sieben), Michaela Okraja, Filipa Pągowskiego, Agaty Wycichowskiej.

A „Punkty widzenia – punkty siedzenia" prezentują krzesła i siedziska, a przy okazji skłaniają odbiorcę do zastanowienia nad relacjami nowych przedmiotów i współczesnych realiów życia. Uwagę przykuwa także po raz drugi organizowana wystawa „must have", promująca dobry polski design, na której można zobaczyć 40 najlepszych produktów wyłonionych z 300 zgłoszonych. Wśród nich są m.in.: minimalistyczna w formie lampa Ordinari, zainspirowana harmonią natury (projekt Monika Brauntsch i Sonia Słaboń; producent Kafti), kolekcja mebli Young Users współtworzona z użytkownikami (projekt Marta Krupińska dla Meble VOX) i kolorowe pufy Aleksandry Gacy dostosowujące się do kształtów siedzącego człowieka (producent Casalis).

W tegorocznym konkursie make me! dla młodych designerów zwycięzcą został Jan Lutyk za ekologiczny i ekonomiczny projekt stołka Ribbon z bukowej giętej sklejki. Warto zainteresować się także licznymi wystawami towarzyszącymi, pokazującymi m.in. grzejniki przyszłości na wystawie „TERMA.Terma-Design-ogrzewanie przyszłości" i lampy Philipsa ze szlachetnych materiałów. W ramach forum Design&Architektura codziennie odbywają się spotkania z wybitnymi projektantami z różnych krajów.

Festiwal trwa do 28 października.

Więcej na stronie www.lodzdesign.com

Hasłem przewodnim VI edycji Łódź Design Festival jest świadomość, bo współczesny projektant powinien w swojej pracy uwzględniać wiele czynników: społecznych, regionalnych, energetycznych, ekologicznych. Festiwal odbywa się w całym mieście. Trzy główne wystawy „The Future is Stupid", „Kto ty jesteś?", „Punkty widzenia – punkty siedzenia" można oglądać w Centrum Festiwalowym przy ul Targowej.

Twórcy prezentacji „The Future is Stupid" (Przyszłość jest głupia) zapożyczyli tytuł z aforyzmu znanej amerykańskiej artystki Jenny Holzer, aby mówić o wzornictwie i projektowaniu, które chce zmienić świat na lepsze. Nie chodzi więc tu o gwiazdy designu, czy piękne i luksusowe przedmioty, ale o design rozumiany jako sposób myślenia pozwalający radzić sobie z wyzwaniami w różnych sferach życia, np. edukacji, czy zdrowia. Podejmowanymi już dziś, a nie w przyszłości.

Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem