Reklama

Najcenniejsze koszulki koncertowe

Black Sabbath to zespół popularny również na koszulkach. Wielką popularnością cieszył się tiszert z logo towarzyszącym tournee po Stanach Zjednoczonych w 1978. Jest na czele rankingu.

Publikacja: 04.01.2013 12:42

Najcenniejsze koszulki koncertowe

Foto: Materiały Promocyjne

Magia kina

Koszulki są jednym z najpopularniejszym gadżetów sprzedawanych przy okazji koncertów. To najlepszy i najbardziej użyteczny rodzaj pamiątki, można go bowiem używać przez cały rok, prezentując, przy okazji, własne upodobania.

Jest tajemnicą poliszynela, że największe gwiazdy mają wpływy z tytułu gadżetów szacowane na kilkadziesiąt procent całego zysku z występów. Nic więc dziwnego, że legendy rocka starają się poszerzyć ofertę i wprowadziły do sprzedaży nową ofertę >- opartą na starych wzorach. Tak jak się wznawia płyty w oryginalnej oprawie graficznej, tak ponownie produkowane są podkoszulki z historycznymi wzorami.

W 2012 r. największą popularnością w sieci muzycznej HMV, według "The Independent", cieszył się z tiszert Black Sabbath "US Tour 1978". Wydrukowana na bawełnie srebrna maska nawiązuje do okładki "Never Say Die!", okładki ostatniego albumu nagranego w latach 70-tych z Ozzym Osbourne'em. Płyta była słaba.

- To najgorsza rzecz, jaką zrobiłem z Black Sabbath. Wstydzę się tych nagrań - powiedział Ozzy już po opuszczeniu zespołu.

Powodzenie gadżetu wzrosło po tym, jak Robert Downey Jr pokazał się w niej w roli Iron Mana. W sklepach internetowych trzeba zań zapłacić około 20 dolarów.

Reklama
Reklama

Wzloty Zeppelina

Na drugim i trzecim miejscu znaleźli się Led Zeppelin. Ich hitem były koszulki przypominające amerykańskie tournee z 1977 r. oraz koncert z 2007 r. Fenomenem na liście są The Beatles, którzy w okresie, gdy wyszła płyta "Sgt Pepper" już nie występowali.

- W 2012 r. większą część najlepiej sprzedających się koszulek z pierwszej trzydziestki była związana z artystami o dużym dorobku i nie miało większego znaczenia, że muzycy ci nie są aktywni na fonograficznym i koncertowym rynku - powiedział Gennaro Castaldo, rzecznik sieci HMV. - Są wykonawcy, których sława przemija, nie dotyczy to jednak przedstawiciela klasycznego rocka i heavy metalu.

Oto pełna lista zwycięzców:

1. Black Sabbath - US Tour 78

2. Led Zeppelin - USA 77

3. Led Zeppelin - Celebration Day

Reklama
Reklama

4. David Bowie - Smoking

5. Bruce Springsteen - Sand Tour

5. Foo Fighters - Gold logo

6. AC/DC - Angus And Brian

7. Metallica - Skull Explosion

8. Rolling Stones - Union Jack Tongue

Reklama
Reklama

9. Beatles - Sgt Pepper

10. Guns N' Roses - Appetite For Destruction

źródło HMV

Kultura
Sztuka 2025: Jak powstają hity?
Kultura
Kultura 2025. Wietrzenie ministerialnych i dyrektorskich gabinetów
Kultura
Liberum veto w KPO: jedni nie mają nic, inni dostali 1,4 mln zł za 7 wniosków
Kultura
Pierwsza artystka z niepełnosprawnością intelektualną z Nagrodą Turnera
Kultura
Karnawał wielokulturowości, który zapoczątkował odwilż w Polsce i na świecie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama