Sukces Polaków na festiwalu krótkich form filmowych w Cannes

Spot w reżyserii Jakuba Sito, promujący bezpieczeństwo na drogach, został uhonorowany Srebrnym Delfinem.

Publikacja: 16.10.2015 12:31

YouTube

YouTube

Foto: kadr z filmu

To był spokojny i słoneczny dzień w stolicy. Ulica Marszałkowska, chyba o poranku, bo jeszcze cicha i niezatłoczona. Nagle z bocznej uliczki, na wczesno-czerwonym świetle, wyjechał volkswagen passat. Pędzące „Das Auto” zajechało drogę autobusowi linii 131. Kierowca solarisa ostro zahamował, a pluszowe misie zaczęły dryfująco spadać z siedzeń.

I choć rozbijające swe nosy o szybę i barierki maskotki są jedynie elementem krótkiego spotu filmowego w reżyserii Jakuba Sito (produkcja: Psycho-Media), przygotowanego w ramach kampanii społecznej Zarządu Dróg Miejskich „Trzy Kolory”, to przedstawiona w nim sytuacja,często przecież spotykana na polskich drogach, daje dużo do myślenia. Właśnie dlatego wczoraj na festiwalu Cannes The Corporate Media & TV Awards, na którym wyróżniane są krótkie formy filmowe (nie mylić z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym w Cannes), polski spot na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach został uhonorowany Srebrnym Delfinem. Nagrodę odebrali, wcześniej wspomniany, Jakub Sito oraz przedstawiciel ZDM, Adam Sobieraj.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Kultura
Meksyk, śmierć i literatura. Rozmowa z Tomaszem Pindlem