To był spokojny i słoneczny dzień w stolicy. Ulica Marszałkowska, chyba o poranku, bo jeszcze cicha i niezatłoczona. Nagle z bocznej uliczki, na wczesno-czerwonym świetle, wyjechał volkswagen passat. Pędzące „Das Auto” zajechało drogę autobusowi linii 131. Kierowca solarisa ostro zahamował, a pluszowe misie zaczęły dryfująco spadać z siedzeń.
I choć rozbijające swe nosy o szybę i barierki maskotki są jedynie elementem krótkiego spotu filmowego w reżyserii Jakuba Sito (produkcja: Psycho-Media), przygotowanego w ramach kampanii społecznej Zarządu Dróg Miejskich „Trzy Kolory”, to przedstawiona w nim sytuacja,często przecież spotykana na polskich drogach, daje dużo do myślenia. Właśnie dlatego wczoraj na festiwalu Cannes The Corporate Media & TV Awards, na którym wyróżniane są krótkie formy filmowe (nie mylić z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym w Cannes), polski spot na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach został uhonorowany Srebrnym Delfinem. Nagrodę odebrali, wcześniej wspomniany, Jakub Sito oraz przedstawiciel ZDM, Adam Sobieraj.