Reklama

Sukces Polaków na festiwalu krótkich form filmowych w Cannes

Spot w reżyserii Jakuba Sito, promujący bezpieczeństwo na drogach, został uhonorowany Srebrnym Delfinem.

Publikacja: 16.10.2015 12:31

YouTube

YouTube

Foto: kadr z filmu

To był spokojny i słoneczny dzień w stolicy. Ulica Marszałkowska, chyba o poranku, bo jeszcze cicha i niezatłoczona. Nagle z bocznej uliczki, na wczesno-czerwonym świetle, wyjechał volkswagen passat. Pędzące „Das Auto” zajechało drogę autobusowi linii 131. Kierowca solarisa ostro zahamował, a pluszowe misie zaczęły dryfująco spadać z siedzeń.

I choć rozbijające swe nosy o szybę i barierki maskotki są jedynie elementem krótkiego spotu filmowego w reżyserii Jakuba Sito (produkcja: Psycho-Media), przygotowanego w ramach kampanii społecznej Zarządu Dróg Miejskich „Trzy Kolory”, to przedstawiona w nim sytuacja,często przecież spotykana na polskich drogach, daje dużo do myślenia. Właśnie dlatego wczoraj na festiwalu Cannes The Corporate Media & TV Awards, na którym wyróżniane są krótkie formy filmowe (nie mylić z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym w Cannes), polski spot na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach został uhonorowany Srebrnym Delfinem. Nagrodę odebrali, wcześniej wspomniany, Jakub Sito oraz przedstawiciel ZDM, Adam Sobieraj.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Kultura
Córka lidera Queen: filmowy szlagier „Bohemian Rhapsody" pełen fałszów o Mercurym
Kultura
Ekskluzywna sztuka w Hotelu Warszawa i szalone aranżacje
Kultura
„Cesarzowa Piotra”: Kristina Sabaliauskaitė o przemocy i ciele kobiety w Rosji
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Reklama
Reklama