Reklama

Uroda społecznie zaangażowana

Firma The Body Shop przekonuje, że jej kremy są wciąż produkowane z poszanowaniem środowiska naturalnego

Publikacja: 02.07.2008 03:21

Uroda społecznie zaangażowana

Foto: materiały prasowe

Kosmetyki z guarany, wasabi, lawendy, rumianku, eukaliptusa i daktyla jujube wypuszcza w sierpniu na polski rynek firma The Body Shop – poinformowano na poniedziałkowej konferencji prasowej.

Od 1987 r. działalność firmy opiera się na zasadzie zrównoważonego handlu, czyli kontaktów handlowych z najuboższymi społecznościami na świecie. Naturalne składniki pozyskiwane są często z rejonów, gdzie ludzie żyją w biedzie – w Brazylii czy Zambii.

W lipcu 2005 r. The Body Shop wprowadził kodeks ETI, który zobowiązuje współpracujące z nim firmy m.in. do respektowania prawa pracowników do zrzeszania się, dbania o higienę i bezpieczeństwo pracy, niezatrudniania nieletnich, godziwego wynagradzania, szacunku dla pracownika.

Filozofia firmy opiera się na trosce o środowisko naturalne. Począwszy od biodegradalnych opakowań, poprzez sprzeciwianie się wykonywaniu testów na zwierzętach, po naturalne składniki.

Wszystko zaczęło się ponad 30 lat temu, kiedy nieżyjąca już Anita Roddick stwierdziła, że „biznes może przynieść wiele dobrego”. Jej biznesowi od początku przyświecała ekologia i etyka. W 2001 r. wraz z organizacją Greenpeace firma przeprowadziła kampanię na rzecz odnawialnych źródeł energii, jest też współzałożycielem organizacji non profit Inicjatywy na rzecz Etycznego Handlu.

Reklama
Reklama

The Body Shop angażuje się w kampanie społeczne. 2008 jest kolejnym, czwartym już rokiem akcji „Stop przemocy domowej”. Są korzyści: dwa miliony funtów zebrane na rzecz cierpiących kobiet i dzieci, zmiana prawa w Indonezji dotycząca karania mężczyzn uciekających się do przemocy oraz raport UNICEF w sprawie przemocy w domu oraz znęcania się nad dziećmi. W każdym zaś sklepie The Body Shop kobiety znaleźć mogą informacje, gdzie zgłosić się o pomoc. W zeszłym roku, wraz z MTV Networks International, ruszyła akcja podnoszenia świadomości dotyczącej HIV i AIDS wśród młodzieży.

Do czasu kupna w zeszłym roku Body Shop przez koncern l’Oreal firma ceniona była za swoją odpowiedzialność, chociaż zdarzały się głosy krytyki mówiące, że jej zaangażowanie to chwyt reklamowy. Po włączeniu firmy do l’Oreala niektóre organizacje wspierające Body Shop zapowiedziały bojkot. Według przedstawicieli firmy filozofia The Body Shop pozostaje niezmieniona.

Kosmetyki z guarany, wasabi, lawendy, rumianku, eukaliptusa i daktyla jujube wypuszcza w sierpniu na polski rynek firma The Body Shop – poinformowano na poniedziałkowej konferencji prasowej.

Od 1987 r. działalność firmy opiera się na zasadzie zrównoważonego handlu, czyli kontaktów handlowych z najuboższymi społecznościami na świecie. Naturalne składniki pozyskiwane są często z rejonów, gdzie ludzie żyją w biedzie – w Brazylii czy Zambii.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Jubileuszowa gala wręczenia nagród Koryfeusz Muzyki Polskiej 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Kultura
Wizerunek to potęga: pantofelki kochanki Edwarda VIII na Zamku Królewskim
Kultura
Czytanie ma tylko dobre strony
Kultura
Popkulturowa kariera „Stańczyka", czyli od muralu w Paryżu do okładki płyty Lady Gaga
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kultura
Polski projekt z nagrodą DesignEuropa Awards 2025
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama