Reklama

Uroda społecznie zaangażowana

Firma The Body Shop przekonuje, że jej kremy są wciąż produkowane z poszanowaniem środowiska naturalnego

Publikacja: 02.07.2008 03:21

Uroda społecznie zaangażowana

Foto: materiały prasowe

Kosmetyki z guarany, wasabi, lawendy, rumianku, eukaliptusa i daktyla jujube wypuszcza w sierpniu na polski rynek firma The Body Shop – poinformowano na poniedziałkowej konferencji prasowej.

Od 1987 r. działalność firmy opiera się na zasadzie zrównoważonego handlu, czyli kontaktów handlowych z najuboższymi społecznościami na świecie. Naturalne składniki pozyskiwane są często z rejonów, gdzie ludzie żyją w biedzie – w Brazylii czy Zambii.

W lipcu 2005 r. The Body Shop wprowadził kodeks ETI, który zobowiązuje współpracujące z nim firmy m.in. do respektowania prawa pracowników do zrzeszania się, dbania o higienę i bezpieczeństwo pracy, niezatrudniania nieletnich, godziwego wynagradzania, szacunku dla pracownika.

Filozofia firmy opiera się na trosce o środowisko naturalne. Począwszy od biodegradalnych opakowań, poprzez sprzeciwianie się wykonywaniu testów na zwierzętach, po naturalne składniki.

Wszystko zaczęło się ponad 30 lat temu, kiedy nieżyjąca już Anita Roddick stwierdziła, że „biznes może przynieść wiele dobrego”. Jej biznesowi od początku przyświecała ekologia i etyka. W 2001 r. wraz z organizacją Greenpeace firma przeprowadziła kampanię na rzecz odnawialnych źródeł energii, jest też współzałożycielem organizacji non profit Inicjatywy na rzecz Etycznego Handlu.

Reklama
Reklama

The Body Shop angażuje się w kampanie społeczne. 2008 jest kolejnym, czwartym już rokiem akcji „Stop przemocy domowej”. Są korzyści: dwa miliony funtów zebrane na rzecz cierpiących kobiet i dzieci, zmiana prawa w Indonezji dotycząca karania mężczyzn uciekających się do przemocy oraz raport UNICEF w sprawie przemocy w domu oraz znęcania się nad dziećmi. W każdym zaś sklepie The Body Shop kobiety znaleźć mogą informacje, gdzie zgłosić się o pomoc. W zeszłym roku, wraz z MTV Networks International, ruszyła akcja podnoszenia świadomości dotyczącej HIV i AIDS wśród młodzieży.

Do czasu kupna w zeszłym roku Body Shop przez koncern l’Oreal firma ceniona była za swoją odpowiedzialność, chociaż zdarzały się głosy krytyki mówiące, że jej zaangażowanie to chwyt reklamowy. Po włączeniu firmy do l’Oreala niektóre organizacje wspierające Body Shop zapowiedziały bojkot. Według przedstawicieli firmy filozofia The Body Shop pozostaje niezmieniona.

Kultura
Sztuka 2025: Jak powstają hity?
Kultura
Kultura 2025. Wietrzenie ministerialnych i dyrektorskich gabinetów
Kultura
Liberum veto w KPO: jedni nie mają nic, inni dostali 1,4 mln zł za 7 wniosków
Kultura
Pierwsza artystka z niepełnosprawnością intelektualną z Nagrodą Turnera
Kultura
Karnawał wielokulturowości, który zapoczątkował odwilż w Polsce i na świecie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama