Ponad 300 obiektów na wystawie reprezentuje design, architekturę, sztukę i film. Można zobaczyć tu m.in. model Sputnika – pierwszego sztucznego satelity Ziemi, P70 – prototyp samochodu Trabant z NRD, pierwsze modele tranzystorowych odbiorników, zdjęcia wież telewizyjnych w Moskwie i Berlinie oraz modernistycznej architektury Le Corbusiera, chustę zaprojektowaną przez Picassa na Światowy Festiwal Studentów i Młodzieży w Berlinie w 1951 roku czy metalową sukienkę Paco Rabanne.
Gra o dominację toczyła się we wszystkich dziedzinach – od wyścigu zbrojeń i podboju kosmosu do nowoczesnej architektury i designu.
Ducha czasów oddaje doskonale okładka magazynu „Opus International” z 1968 r., zaprojektowana przez wybitnego polskiego grafika Romana Cieślewicza. Przedstawia dwóch biegnących ramię w ramię supermanów bliźniaków. Ubranych w identyczne kombinezony, tylko z różnymi napisami: „USA” i „ZSRR”. Uosabiają rywalizację ówczesnych supermocarstw.
Pracę Cieślewicza Victoria & Albert Museum zakupiło do swoich zbiorów. Finalizowany jest zakup prototypu fotela z 1961 r., projektu Romana Modzelewskiego. Został wykonany z żywicy epoksydowej w białej, czerwonej i czarnej wersji. Ma organiczną formę i cienkie metalowe nóżki. Już 40 lat temu zainteresował samego Le Corbusiera, który chciał kupić prawa do dystrybucji i wdrożyć go do produkcji. Peerelowska polityka skutecznie storpedowała zamysł.
Roman Modzelewski (1812 – 1997) był awangardowym malarzem i projektantem, rektorem PWSSP w Łodzi. Jako jeden z pierwszych eksperymentował z tworzywami sztucznymi. Zaprojektował z nich pierwsze w Polsce jachty: w latach 70. „Amulet”, legendę Mazur, i w 80. – morski „Talizman”.