Minisamochód o aerodynamicznym kształcie, zaprojektowany przez Heiko Stahla, Marca Frehnera, Stanisława Szadkowskiego, Bartłomieja Krasa i Krzysztofa Kołodziejka, jest przyjazny dla środowiska. Ma silnik elektryczny, więc nie emituje spalin i pracuje bardzo cicho.
Dziesięciominutowe ładowanie akumulatora starcza na 100 km jazdy. Zielona futurystyczna karoseria (ze skrzydlatymi drzwiami otwieranymi w górę) powstała z tworzyw, które można poddać recyklingowi. W tym maleństwie na czerwonych fotelach mieszczą się dwie osoby, choć ta druga, za kierowcą – mocno wciśnięta. Pilotażową produkcję Impact Automotive Technologies rozpoczął w Pruszkowie przed rokiem. Auto zostało podwójnym laureatem. Zdobyło nagrodę Wzór Roku 2010 przyznawaną przez ministra gospodarki i zwyciężyło w kategorii sfera publiczna.
Daria Piotrowska, absolwentka ASP w Łodzi, zatroszczyła się z kolei o podróże kotów. Jej projekt transportera dla pupila zdobył wyróżnienie Young Design. W kolorowym pojemniku ze sztucznego tworzywa kot ma dwie przestrzenie: legowisko i część pozwalającą mu zachować kontakt z człowiekiem. Wygodzie właściciela służy kształt pojemnika. Jest lekki, z jednej strony płaski, by przylegał do biodra. Zmieści się na pewno pod fotel lotniczy.
Designerem roku i zwycięzcą w kategorii sfera domu został Tomasz Augustyniak z Poznania, projektant kolekcji mebli multisensorycznych (szaf i szuflad) dla dzieci. Proste meble – białe lub pomarańczowo-zielone – mają kieszenie jak kłapciate uszy i uchwyty jak oczy. Przemawiają do dziecięcej wyobraźni. Maluchy traktują je jak duże zabawki, do których chowają swoje skarby.
W sferze domu nagrodę dostał także wielokrotnie już wyróżniany kompakt W+W, czyli umywalka i toaleta w jednym (producent Roca Polska), w którym woda po umyciu rąk zużywana jest powtórnie do spłukiwania toalety. Urządzenie redukuje zużycie wody o 25 proc.