Zabawa w sieci, praca w realu

Uczelnie proponują coraz więcej studiów dla projektantów gier wideo. Według specjalistów ukończenie takiego kierunku daje gwarancję pewnej pracy i dobrego wynagrodzenia

Publikacja: 09.09.2011 02:00

Według ekspertów specjaliści od gier komputerowych nie będą mieli problemu ze znalezieniem pracy

Według ekspertów specjaliści od gier komputerowych nie będą mieli problemu ze znalezieniem pracy

Foto: Fotorzepa, Bartłomiej Zborowski Bar Bartłomiej Zborowski

Cztery lata temu specjalistyczne firmy podpowiedziały nam, że warto przygotować kształcenie akademickie z zawodów związanych z tworzeniem gier wideo. Szybki rozwój tej branży i brak specjalistycznych kadr to główne powody, dla których studia powstały – mówi dr Paweł Węgrzyn z UJ, dyrektor Europejskiej Akademii Gier – szkoły, która powstała z połączenia sił AGH i UJ, a także firm tworzących gry komputerowe.

Uniwersytet Jagielloński przygotował trzy specjalizacje w ramach studiów II stopnia: produkcja gier wideo, modelowanie i animacja 3D powstały na informatyce, na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, a projektowanie gier wideo stworzono w ramach kierunku kulturoznawstwo na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej.

Studia przeznaczone są dla osób, które mają dyplom licencjata, inżyniera lub magistra uprawniający do kwalifikacji na studia drugiego stopnia na kierunku informatyka albo kulturoznawstwo. – Projektanci gier będą się uczyć tworzenia scenariuszy i znajomości gatunków gier. Producenci gier będą się specjalizować w planowaniu projektu, prowadzeniu dokumentacji i kierowaniu zespołem programistów. Natomiast programiści grafiki będą się ćwiczyć w narzędziach do tworzenia grafiki – dodaje dr Paweł Węgrzyn. Studenci będą się uczyć m.in. takich przedmiotów, jak: wprowadzenie do popkultury, projektowanie języków, pisanie scenariuszy, modelowanie trójwymiarowe postaci. – Żeby projektować gry wideo, nie wystarczy tylko być ich miłośnikiem, trzeba też mieć wiedzę z socjologii, psychologii, etnologii. Równie ważna jest znajomość literatury science fiction i taką edukację absolwenci nowego kierunku otrzymają – mówi dyrektor Europejskiej Akademii Gier.

Dla kandydatów przygotowano 54 miejsca, po 27 na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych. Zainteresowanie jest spore, także dzięki temu, że nauka jest bezpłatna dzięki dofinansowaniu z funduszy unijnych.

Według ekspertów absolwenci nie będą mieli kłopotów z podjęciem pracy. Etaty będą czekać m.in. w branży produkcji gier wideo, w firmach zajmujących się tworzeniem wirtualnych symulatorów i trenażerów, w przemyśle reklamowym i rozrywkowym wykorzystującym trójwymiarowe wizualizacje. Rekrutacja trwa od 22 czerwca i zakończy się 13 lipca.

Cztery lata temu specjalistyczne firmy podpowiedziały nam, że warto przygotować kształcenie akademickie z zawodów związanych z tworzeniem gier wideo. Szybki rozwój tej branży i brak specjalistycznych kadr to główne powody, dla których studia powstały – mówi dr Paweł Węgrzyn z UJ, dyrektor Europejskiej Akademii Gier – szkoły, która powstała z połączenia sił AGH i UJ, a także firm tworzących gry komputerowe.

Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem