Przede wszystkim powinniśmy wyjść z założenia, że wszystko to, co obiecują banki w przekazach reklamowych, musi być potwierdzone w oficjalnych dokumentach bankowych. Bez wnikliwej analizy tych dokumentów nie powinniśmy ich parafować. Integralną częścią umowy o prowadzenie rachunku bankowego jest regulamin, a także tabela opłat i prowizji, które również powinniśmy skrupulatnie przeanalizować.
Nie rozumiem – nie podpisuję
Kluczową zasadą, którą powinniśmy się kierować, jest brak akceptacji zapisów umowy, których nie rozumiemy. W takich przypadkach powinniśmy poprosić o ich wyjaśnienie, pytać o szczegóły. Jeśli bank nie chce lub nie potrafi w jasny sposób wytłumaczyć mechanizmów jej funkcjonowania, to lepiej zrezygnować z oferty Jeśli zaś – mimo uzyskanych wyjaśnień – wątpliwości pozostają, warto poprosić o wzorce (kopie) dokumentów i skonsultować je z prawnikiem lub specjalistą w dziedzinie produktów bankowych. Co ważne, nie powinniśmy podpisywać umowy w pośpiechu, lecz szczegółowo zapoznać się z jej treścią.