Audiobranding, czyli melodie dla firm

Na skrzyżowaniu muzyki i marketingu rozwija się audiobranding.

Aktualizacja: 31.08.2015 21:35 Publikacja: 31.08.2015 20:54

David Gilmour wykorzystał w swoim utworze sygnał usłyszany na dworcu kolejowym w Aix-en-Provence

David Gilmour wykorzystał w swoim utworze sygnał usłyszany na dworcu kolejowym w Aix-en-Provence

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak

W lipcu odbyła się premiera „Rattle That Lock", pierwszego singla z nowej płyty gitarzysty Pink Floyd Davida Gilmoura. Każdy, kto podróżował po Francji koleją lub odwiedził jeden z francuskich dworców, słuchając tej piosenki, mógł przeżyć déja vu. Takie wrażenie wywołują pierwsze takty „Rattle That Lock".

– Na stacji w Aix-en-Provence usłyszałem sygnał towarzyszący zapowiedziom pociągów – wyjaśniał David Gilmour. – Bardzo mi się spodobał i nagrałem go na iPhonie. Stał się punktem wyjścia do skomponowania „Rattle That Lock".

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Kultura
Meksyk, śmierć i literatura. Rozmowa z Tomaszem Pindlem