Reklama
Rozwiń
Reklama

Beata Biel i Brygida Grysiak: Musimy odkłamywać fake newsy

Weryfikacja informacji jest elementem troski o odbiorcę – przekonują Beata Biel i Brygida Grysiak, dziennikarki TVN.

Publikacja: 15.11.2020 19:29

Beata Biel i Brygida Grysiak: Musimy odkłamywać fake newsy

Foto: Reporter, Tomasz Jastrzebowski, TVN, materiały prasowe

Co sprawia, że fake newsy przybierają na sile w takich momentach jak pandemia koronawirusa?

Beata Biel: Odkąd się dowiedzieliśmy, że koronawirus pojawił się w Chinach, a potem w kolejnych krajach, w tym Polsce, obserwujemy ogromną falę dezinformacji. Dlaczego teraz? Głównie dlatego, że fałszywe informacje pojawiają się zwykle wtedy, gdy wszyscy czujemy strach. Każdy internauta ma do czynienia z Covid-19, to dotyka nas wszystkich. Potrzeba szukania informacji i dzielenia się nimi jest potężna. To także czas, gdy w intencjonalnych fake newsach pewne podmioty dostrzegają możliwość osiągnięcia własnych celów, np. zarobienia. W Konkret24, widzę, że teraz zgłoszeń od użytkowników jest jeszcze więcej, ludzie pytają, czy w tym zalewie informacji ta, którą właśnie dostali, jest prawdziwa. To ważne, że odbiorcy szukają potwierdzenia.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Kraj
Spada przeciętne wynagrodzenie, maleje bezrobocie. Rynek pracy w Warszawie
Kraj
Rewolucja na Lotnisku Chopina. Szybciej przez bramki bezpieczeństwa
Kraj
Najwyższy czas na układy zbiorowe
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kraj
Nowe autobusy z Warszawy do rosyjskiego Królewca. Będą woziły powietrze?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama