Krzysztof Bosak: Podatek Morawieckiego uderzy w polskie media

Poseł Konfederacji Krzysztof Bosak uważa, że proponowany przez rząd podatek od przychodów z reklam uderzy m.in. w ogólnopolskie dzienniki. "W tym samym czasie w innych państwach europejskich tworzone są rozwiązania, które mają ulżyć prasie, po to żeby przetrwała w nierównym starciu z nowymi mediami internetowymi" - dodaje.

Publikacja: 11.02.2021 16:03

Krzysztof Bosak: Podatek Morawieckiego uderzy w polskie media

Foto: AFP

W środę niezależne polskie media opublikowały treść listu otwartego do premiera Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych, w którym nadawcy i wydawcy wyrażają protest przeciwko podatkowi od reklam, który określają mianem "haraczu", którego celem jest ograniczenie wolności mediów. Treść listu opublikowała też "Rzeczpospolita". Strona główna rp.pl została do północy zastąpiona informacją o proteście mediów.

Proponowane przez rząd rozwiązanie skomentował poseł Konfederacji Krzysztof Bosak. "Nie jest prawdą, że podatek Morawieckiego nie uderzy w polskie media. Także te, które od lat są coraz mniej rentowne czyli gazety. W wyniku ustanowienia stosunkowo niskiego progu (15 mln przychodu) podatek obejmie największe ogólnopolskie dzienniki, przyspieszając ich zwijanie" - ocenił.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo