Wśród dużych przedsiębiorstw tytuły firmy nieprzeciętnie przyjaznej mamie zdobyły Ikea, Skandia i Żywiec Zdrój. Nagrodziliśmy też jedną małą firmę – Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie Krajeńskim (woj. kujawsko-pomorskie).
Konkurs w ramach kampanii „Mama w pracy” „Rzeczpospolita” organizuje z Fundacją Świętego Mikołaja i firmą badawczą SMG/KRC już po raz trzeci. – Tegoroczna rywalizacja pokazuje dość pozytywny obraz polskich firm – komentował podczas gali wręczenia nagród Jakub Antoszewski z SMG/KRC.
Pracodawca może zgłosić swoją firmę do konkursu, ale anonimowe ankiety wypełniają jego pracownice. – To zapewnia obiektywizm ocen – podkreśla Antoszewski.
– Pracownice jednej piątej przedsiębiorstw, które zgłosiły się do konkursu, podkreślają, że ich pracodawcy wprowadzili udogodnienia dla mam w pracy. W połowie firm nie zauważyły pogorszenia się warunków, co już jest sukcesem w warunkach kryzysu – uważa Antoszewski.
Zdecydowana większość (85 proc. odpowiedzi) pracownic przedsiębiorstw, które się zgłosiły, podkreśla, że wiadomość o ciąży jest traktowana przez pracodawców życzliwie.