O roli Stanisława Janeckiego w kreowaniu medialnego wizerunku Jarosława Kaczyńskiego pisze Piotr Zaremba w poniedziałkowym "Uważam Rze", tygodniku Presspubliki. – Janecki nam pomagał przy kampanii samorządowej, szkolił naszych ludzi, ale nie jest twórcą partyjnego PR – mówi "Uważam Rze" Adam Hofman, poseł PiS.
Jednak według informacji tygodnika Janecki jest ważnym, choć nieformalnym doradcą. Gazeta pisze, że to on miał proponować, by lider PiS w prowadzonym przez siebie blogu pisał o gospodarce, a w artykułach dla mainstreamowych gazet rozprawiał o clubbingu i malarstwie Jacksona Pollocka.
Stanisław Janecki był przez 17 lat związany z tygodnikiem "Wprost" (w latach 2007 – 2010 był jego naczelnym). Od maja do września 2010 r. pełnił obowiązki wicedyrektora ds. publicystyki w TVP 1 (przez tydzień zajmował to stanowisko również w marcu tego roku). Po zwolnieniu z TVP, w grudniu 2010 r., założył spółkę Wspólna Sprawa zajmującą się m.in. PR.
W ubiegłym tygodniu "Uważam Rze" informował, że to właśnie spółka Wspólna Sprawa – w której prócz Janeckiego udziały mają także Witold Gadowski, były dyrektor TVP 1, Przemysław Wojciechowski, kierownik redakcji publicystyki w TVP 1, i Anna Dębecka-Budzisiak, była asystentka wiceprezesa PiS Adama Lipińskiego – doradza Prawu i Sprawiedliwości w kreowaniu medialnego wizerunku.
Janecki w rozmowie z branżowym Presserwisem w piątek przekonywał, że to nieprawda. – Wspólna Sprawa nie ma jeszcze ani jednego klienta – mówił.