PSL marzą się miasta

Więcej kobiet i młodych polityków na listach wyborczych, większa aktywność w internecie. Tak PSL zamierza przekonywać do siebie miejski elektorat.

Aktualizacja: 27.07.2015 23:53 Publikacja: 26.07.2015 20:57

PSL marzą się miasta

Foto: Fotorzepa/Dominik Pisarek

Choć sondaże nie rozpieszczają ludowców (w badaniu IBRiS dla „Rzeczpospolitej" PSL notuje 4 proc., czyli poniżej progu wyborczego), w partii atmosfera jest dobra. Posłowie liczą na 7–8 proc. głosów w jesiennych wyborach do Sejmu, a prezes ludowców Janusz Piechociński mówi nawet o 12 proc.

Jak ten cel osiągnąć? Ostatni raz ponad 10 proc. poparcia PSL zdobyło w 1993 r. (15 proc.). Tym razem ludowcy chcą rozszerzyć tradycyjny wiejski elektorat o duże miasta. Pomóc w tym ma wystawienie w wyborach młodych, ale rozpoznawalnych już liderów, którzy zastąpią starszych działaczy. Na przykład listę w Tarnowie będzie otwierał Władysław Kosiniak-Kamysz, a w Kielcach zapewne marszałek świętokrzyski Adam Jarubas, kandydat PSL na prezydenta.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo