Foliówki za darmo

Upadł projekt Ministerstwa Finansów, który zakładał wprowadzenie obowiązkowych opłat od popularnych sklepowych "reklamówek"

Aktualizacja: 15.01.2010 13:32 Publikacja: 15.01.2010 13:11

Foliówki za darmo

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Projekt zakładał, że torby tego typu mogłyby kosztować nawet 40 gr. za sztukę. Pokaźne kwoty z tego tytułu miały trafić na konta funduszu, z którego finansowane byłyby inwestycje w ochronę środowiska.

Magda Sikorska, rzeczniczka ministerstwa przyznaje, że opłaty wypadły z projektu i jest to "kompromisowe rozwiązania uwzględniające postulaty innych resortów oraz potrzeby rynku, zgłaszane podczas konsultacji społecznych".

Sprzeciwy zgłaszało Ministerstwo Gospodarki i sami producenci foliówek. Zgodnie utrzymywali, że ilość torebek trafiających na wysypiska wcale się nie zmniejszy, za to ucierpią przedsiębiorcy produkujący jednorazówki.

Niechętny pomysłowi był Michał Boni. Według niego foliówki można paliw spalarniach śmieci i wykorzystać ponownie wartość energetyczną w nich zawartą.

Sprzeciwiał się też premier Donald Tusk, który stoi po stronie producentów. Premier obawia się, że ustawa wprowadzająca opłaty, doprowadziłaby również do wzrostu cen i kosztów utrzymania rodzin.

- Tak to jest, gdy polityka bierze górę nad zdrowym rozsądkiem - skomentował Krzysztof Piątkowski, radny PiS z Łodzi i inicjator obywatelskiej akcji „Nie bierz folii w sklepie”.

Projekt zakładał, że torby tego typu mogłyby kosztować nawet 40 gr. za sztukę. Pokaźne kwoty z tego tytułu miały trafić na konta funduszu, z którego finansowane byłyby inwestycje w ochronę środowiska.

Magda Sikorska, rzeczniczka ministerstwa przyznaje, że opłaty wypadły z projektu i jest to "kompromisowe rozwiązania uwzględniające postulaty innych resortów oraz potrzeby rynku, zgłaszane podczas konsultacji społecznych".

Materiał Promocyjny
CPK buduje terminal przyszłości
Kraj
Anulowany wyrok znanego działacza opozycyjnego
Kraj
Czy Polacy chcą sankcji na Izrael? Sondaż nie pozostawia wątpliwości
Kraj
Rafał Trzaskowski o propozycji Karola Nawrockiego: Niech się pan Karol tłumaczy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Kraj
Cienka granica pomagania uchodźcom. Złoty telefon pogrąża aktywistów z granicy