Reklama

Olejniczak nie ma pieniędzy na kampanię

Tylko 50 tys. złotych dostał z kasy SLD Wojciech Olejniczak na kampanię prezydencką w Warszawie

Publikacja: 06.11.2010 01:04

Były lider Sojuszu w walce o prezydenturę w stolicy musi postawić na kampanię bezpośrednią. W sobotę w towarzystwie Ryszarda Kalisza zaprezentuje swój „olejniczakobus”, który będzie jeździł po Warszawie. W poniedziałek o godz. 6 rano europoseł, wzorem Grzegorza Napieralskiego z kampanii prezydenckiej, będzie pod warszawską hutą rozdawał ulotki, jabłka, kawę i herbatę.

– Wszystko, co może pomóc ludziom pracy – tłumaczy Olejniczak.

Kandydat w planach ma też dziesiątki spotkań z mieszkańcami Warszawy oraz multimedialną prezentację swojej wizji zagospodarowania miasta, m.in. terenów nadwiślańskich, okolic Jeziorka Czerniakowskiego, Wilanowa. Podczas prezentacji ma mu towarzyszyć Aleksander Kwaśniewski.

Ale brak pieniędzy jest istotnym problemem. 50 tys. zł to kwota, za którą nie da się nawet wykupić jednego 30-sekundowego spotu reklamowego w TVP, gdyby miał być wyemitowany w czasie największej oglądalności, np. przed popularnym serialem. – Liczyliśmy na większe wsparcie – nie kryje Olejniczak. – Mam nadzieję, że partia dorzuci trochę pieniędzy na końcówkę kampanii. Przecież Warszawa to wielka sprawa.

A członek jego sztabu dodaje, że trudno robić kampanię, gdy brak pieniędzy nawet na billboardy. – Warszawa to duże miasto, trudno dotrzeć do wszystkich wyborców w kampanii bezpośredniej, a na reklamę zewnętrzną nie mamy pieniędzy – tłumaczy rozmówca „Rz”.

Reklama
Reklama

Ale na więcej pieniędzy Olejniczak chyba nie powinien liczyć. Partia ze swojego budżetu zamierza wydać na kampanię zaledwie 3,5 mln zł (cztery lata wcześniej jej wydatki – wraz z tym, co przekazali sami kandydaci, wyniosły 21 mln zł). Nikt nie dostał więc teraz zbyt wielu funduszy na promocję. Niezadowolenie jest powszechne.

– Za to mobilizację mamy największą od lat – przekonuje działacz SLD.

Kraj
Za miesiąc zostanie otwarty taras na Varso
Kraj
„Polityczne Michałki”: Rekonstrukcja rządu w wakacje – co naprawdę zmienił Donald Tusk?
Kraj
Rekordowe zainteresowanie studiami na UKSW. Na jakie kierunki było najwięcej chętnych?
Materiał Promocyjny
Obrona: nowy priorytet Europy
Kraj
Ponad 32 tys. kandydatów na Uniwersytet Warszawski. Rekordzista zapisał się na 19 kierunków
Reklama
Reklama