– Media ekonomiczne mają do spełnienia funkcję edukacyjną. Powinny tłumaczyć ważne zagadnienia z języka ekonomicznego na prosty język – mówiła Małgorzata Surdek z kancelarii CMS Cameron McKenna podczas debaty „Media- Mission-Money. Rola mediów ekonomicznych we współczesnym świecie".
Dyskusja, w której wzięli udział m.in. redaktor naczelny „Uważam Rze" Paweł Lisicki, redaktor naczelny „Gazety Wyborczej" Adam Michnik i prezes Giełdy Papierów Wartościowych Ludwik Sobolewski, otworzyła Akademię Mediów.
To projekt skierowany do ludzi, którzy nie skończyli jeszcze 35 lat, mają wiedzę oraz doświadczenie biznesowe i chcą spróbować sił w mediach. Jest to cykl weekendowych bezpłatnych szkoleń, spotkań z ekspertami, menedżerami, dziennikarzami ekonomicznymi. Uczestnicy odbywają też staż w redakcji jednego z partnerów Akademii, m.in. w „Rzeczpospolitej" i TVN CNBC. Szkolenia teoretyczne prowadzą dziennikarze, np. Jakub Kurasz z „Rz", i ekonomiści.
Fundacja 2065 im. Lesława A. Pagi, koordynator projektu, ma też plan stworzenia instytucji, która będzie kształciła dziennikarzy i komentatorów mediów gospodarczych.
Spotkania Akademii Mediów będą się odbywały od 19 listopada do 18 grudnia w siedzibie GPW w Warszawie.