Węgry: Politycy wzywają do bojkotu Coca-Coli przez reklamy z homoseksualistami

Reklamy Coca-Coli związane z festiwalem muzycznym na Węgrzech, promujące akceptację społeczności LGBT, spowodowały apele o bojkot produktów firmy.

Aktualizacja: 05.08.2019 17:09 Publikacja: 05.08.2019 16:49

Węgry: Politycy wzywają do bojkotu Coca-Coli przez reklamy z homoseksualistami

Foto: mat.pras.

Plakaty dotyczącego rozpoczynającego się w środę znanego Sziget Festival pod hasłem „Love Revolution”, pokazują pary, w tym homoseksualne, ze sloganami „zero cukru, zero uprzedzeń”.

Kampania reklamowa wywołała niezadowolenie części zwolenników partii Fidesz Viktora Orbana, a także polityków ugrupowania, które jest przeciwne małżeństwo osób tej samej płci. W niedzielę jeden z najważniejszych polityków partii Istvan Boldog wezwał do bojkotu produktów Coca-Coli z powodu „prowokującej” kampanii.

Agencja Reuters zwraca jednak uwagę, że na Węgrzech rośnie akceptacja wobec gejów i możliwości zawierania przez nich związków, nie jest więc wcale pewne, czy bojkot miałby jakiekolwiek szanse.

„Wierzymy, że zarówno hetero-, jak i homoseksualiści mają prawo kochać osobę, którą chcą, tak jak chcą” - odpowiedziała w poniedziałek Coca-Cola w wydanym oświadczeniu.

Fidesz oficjalnie nie popiera bojkotu Boldoga, zauważając, że Węgrzy mają swobodę wyboru, czy pić colę. Tamas Dombos z grupy broniącej praw gejów Hatter, skomentował, że „rząd jest homofobiczny, ale także świadomy rosnącej akceptacji społeczeństwa dla gejowskiego stylu życia”.

- Mamy wrażenie, że testują ludzi w tym temacie - powiedział agencji Reuters. - Cała propaganda rządowa opiera się na konflikcie, więc potrzebują wrogów. Po Unii Europejskiej, migrantach, organizacjach pozarządowych a nawet bezdomnych teraz mogą to być osoby LGBTQ - zauważył.

W tym roku marszałek węgierskiego parlamentu powiedział, że adopcja gejów jest równoznaczna z „pedofilią w sensie moralnym”. Viktor Orban rzadko komentuje tę kwestię, chociaż w wywiadzie w 2016 roku powiedział, że geje „mogą robić, co chcą, ale nie mogą mieć małżeństw uznanych przez państwo”. - Jabłko nie może prosić, aby nazywać je gruszką - stwierdził.

Plakaty dotyczącego rozpoczynającego się w środę znanego Sziget Festival pod hasłem „Love Revolution”, pokazują pary, w tym homoseksualne, ze sloganami „zero cukru, zero uprzedzeń”.

Kampania reklamowa wywołała niezadowolenie części zwolenników partii Fidesz Viktora Orbana, a także polityków ugrupowania, które jest przeciwne małżeństwo osób tej samej płci. W niedzielę jeden z najważniejszych polityków partii Istvan Boldog wezwał do bojkotu produktów Coca-Coli z powodu „prowokującej” kampanii.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
sądownictwo
Sąd Najwyższy ratuje Ewę Wrzosek. Prokurator może bezkarnie wynosić informacje ze śledztwa
Kraj
Znaleziono szczątki kilkudziesięciu osób. To ofiary zbrodni niemieckich
Kraj
Ćwiek-Świdecka: Nauczyciele pytają MEN, po co ta cała hucpa z prekonsultacjami?
Kraj
Sadurska straciła kolejną pracę. Przez dwie dekady była na urlopie
Kraj
Mariusz Kamiński przed komisją ds. afery wizowej. Ujawnia szczegóły operacji CBA
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił