Prorocy, którzy wieścili śmierć prasy opiniotwórczej, wyraźnie się mylili. Dane, które dziś publikujemy, dowodzą czego innego. Czytelnictwo naszych gazet, zarówno „Rzeczpospolitej", jak i Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet", rośnie.
Prenumerata naszego dziennika w styczniu 2015 r. zwiększyła się w stosunku do stycznia 2014 r. średnio o ponad 7 procent. Wzrost dotyczy wydań papierowych i elektronicznych.
„Rzeczpospolita" nie tylko zwiększa prenumeratę, ale też błyskawicznie rozwija się w internecie. Nowy serwis rp.pl w styczniu 2015 r. odnotował 20 mln odsłon, a w lutym zyskał przyjazną dla użytkowników urządzeń mobilnych wersję.
Te dane nie tylko cieszą, ale i dowodzą, że można przełamać negatywne trendy, że dobrze, profesjonalnie robiona gazeta wciąż jest ofertą intelektualną dla czytelników. Czy ten trend się utrzyma? Nie mam wątpliwości. Czytelnik – w naszym przypadku prawnik, biznesmen, samorządowiec, polityk – doskonale wie, że portale zwykle dostarczają wiedzy powierzchownej i często zapożyczonej. Zarówno branżowego newsa, jak i profesjonalny komentarz może opublikować tylko tytuł, za którym stoją zespół, tradycja, wiedza i kompetencje.
Szczególnie ważne jest dla nas otwarcie gazety na publiczną debatę