O wsparcie do mediów zwrócił się Program 3 Polskiego Radia w porozumieniu z Polską Akcją Humanitarną. Ponad 30 redakcji, wśród nich także "Rzeczpospolita", postanowiło wziąć udział w akcji pomocowej, której celem jest zbiórka pieniędzy dla 1,7 mln nepalskich dzieci i ich rodzin. 25 kwietnia i 12 maja Nepal nawiedziło największe od 80 lat w tym regionie trzęsienie ziemi, w którym zginęło blisko 10 tys. osób, a ponad 17 tys. zostało rannych. Przez kataklizm zniszczonych zostało 191 tys. domów, a 530 tys. poważnie uszkodzonych.

Polskie media w akcji #SOSNepal chcą zebrać jak najwięcej pieniędzy dla ofiar tragicznych wydarzeń w Nepalu. 9 czerwca ruszyła akcja pomocowa, w której można wesprzeć finansowo poszkodowanych przez kataklizm.

Pomoc finansową można przekazać wysyłając SMS o treści „Nepal" pod numer 73646 (całkowity koszt to 3,69 zł). Operatorzy komórkowi (Heyah, Orange, Play, Plus, T-Mobile) zrzekli się dochodu ze specjalnych SMS-ów.

Można również kupić koszulkę charytatywną w cenie 25 zł. Koszulki są dostępne w sklepie internetowym PAH www.skleppah.pl, w internetowym sklepie Polskiego Radia sklep.polskieradio.pl i w „Sklepiku Walendziku" (ul. Myśliwiecka 3/5/7), a od 12 czerwca w całej Polsce w drogeriach Rossmann.

Zebrany w akcji dochód zostanie przekazany Polskiej Akcji Humanitarnej, która w Nepalu zadba o schronienie dla mieszkańców, którzy w wyniku trzęsienia ziemi stracili domy.