Reklama
Rozwiń
Reklama

Badanie: Nieco więcej Polaków chodzi na niedzielną mszę

Ustabilizowała się liczba katolików regularnie uczęszczających do kościoła. Od kilku lat wzrasta odsetek wiernych, którzy przystępują do sakramentów.

Aktualizacja: 04.01.2017 19:15 Publikacja: 04.01.2017 18:33

Badanie: Nieco więcej Polaków chodzi na niedzielną mszę

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

Mieszkańcy południowej i wschodniej Polski najliczniej biorą udział w niedzielnych mszach św. Najgorsza frekwencja jest na północno-zachodnich i zachodnich krańcach kraju. Duża frekwencja na niedzielnych liturgiach nie przekłada się jednak na życie sakramentalne mieszkańców południa. Do komunii św. najczęściej przystępują bowiem wierni z diecezji leżących na wschodzie.

Takie wnioski płyną z danych Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego za rok 2015, które zaprezentowano w środę.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Kościół
Kolejny rekord fundacji ojca Tadeusza Rydzyka. Podatnicy hojni jak nigdy
Kościół
Z agencji towarzyskiej do klubokawiarni ewangelizacyjnej. Ksiądz otwiera lokal w centrum Warszawy
Kościół
Nowe badania: Czy Jan Paweł II wciąż jest autorytetem dla Polaków?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Kościół
Biskup Krzysztof Zadarko: Nie widzę manifestacji muzułmanów. Widzę marsze z hasłami nienawiści
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama