Biskupi na serio potraktowali porady ekspertów, którzy w ubiegłym tygodniu na posiedzeniu episkopatu mówili im o specyfice pracy dziennikarzy i doradzali otwarcie się na media. Nie tylko te tradycyjne, ale także społecznościowe.
W poniedziałek – zaledwie trzy dni po warsztatach dla biskupów – konto na Twitterze założył abp Józef Kupny z Wrocławia.
– Ksiądz arcybiskup od samego początku posługi w naszej diecezji wychodzi do ludzi i chce być blisko każdego człowieka. Inicjatywa zatem, by mógł w ten sposób docierać do wiernych, nie była dla nas wielkim zaskoczeniem, raczej konsekwencją tego, jaki jest i jaki model duszpasterzowania preferuje – mówi ks. dr Rafał Kowalski, rzecznik arcybiskupa, i dodaje, że metropolita wrocławski, wykorzystując Twittera, chce przede wszystkim dzielić się refleksjami na temat słowa Bożego.
Na razie abp Kupny opublikował trzy tweety, ale ma już prawie 300 obserwujących.
Kolejnym dowodem, że biskupi wzięli sobie do serca rady specjalistów, jest to, że od kilku dni rzecznika prasowego ma diecezja warszawsko-praska – jedna z nielicznych w Polsce, w której dotąd nie było osoby do kontaktów z mediami.