Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał dwie decyzje dotyczące serwisów internetowych z „nagrodami". Były one promowane w taki sposób, aby zachęcić konsumentów do wysyłania sms-ów premium, choć – jak się potem okazywało – nie wystarczało to do uzyskania "wygranej".
Decyzje UOKiK dotyczą firm: Karcz-Provider Kamil Karcz z Sułkowic oraz Leaders z Andrychowa. Firma Karcz-Provider prowadziła serwis HotAwards, przejęty następnie przez założoną i kontrolowaną przez tego przedsiębiorcę spółkę Leaders, która na jego bazie utworzyła serwis HotPrizes. Obydwa serwisy były promowane przy udziale współpracujących z przedsiębiorcami partnerów. Konsumenci widzieli w internecie reklamy informujące o możliwości otrzymania m.in. tabletów, laptopów, konsoli do gier, telefonów komórkowych. Były one opatrzone hasłami w rodzaju: „Wygraj", „Wystarczy kilka minut!". Po rozwiązaniu zadania konkursowego pojawiał się napis typu: „Gratulacje! Udało ci się!", a następnie komunikat: „To już ostatni krok! Uzupełnij swoje dane. Wyślij sms'a o treści (...) pod numer (...)".