Aktualizacja: 29.01.2019 11:30 Publikacja: 29.01.2019 10:50
Foto: 123RF
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał dwie decyzje dotyczące serwisów internetowych z „nagrodami". Były one promowane w taki sposób, aby zachęcić konsumentów do wysyłania sms-ów premium, choć – jak się potem okazywało – nie wystarczało to do uzyskania "wygranej".
Decyzje UOKiK dotyczą firm: Karcz-Provider Kamil Karcz z Sułkowic oraz Leaders z Andrychowa. Firma Karcz-Provider prowadziła serwis HotAwards, przejęty następnie przez założoną i kontrolowaną przez tego przedsiębiorcę spółkę Leaders, która na jego bazie utworzyła serwis HotPrizes. Obydwa serwisy były promowane przy udziale współpracujących z przedsiębiorcami partnerów. Konsumenci widzieli w internecie reklamy informujące o możliwości otrzymania m.in. tabletów, laptopów, konsoli do gier, telefonów komórkowych. Były one opatrzone hasłami w rodzaju: „Wygraj", „Wystarczy kilka minut!". Po rozwiązaniu zadania konkursowego pojawiał się napis typu: „Gratulacje! Udało ci się!", a następnie komunikat: „To już ostatni krok! Uzupełnij swoje dane. Wyślij sms'a o treści (...) pod numer (...)".
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
Za brak ważnego biletu parkingowego w przypadku przekroczenia czasu postoju nie można nakładać kar - wynika z wy...
Uchwała Sądu Najwyższego nie dała spodziewanego impulsu do walki o rekompensaty finansowe za wyjazdy na wycieczk...
Wniosek o zmianę miejsca głosowania można składać już na 44 dni przed dniem wyborów, nie później jednak niż trze...
Rowerzysta, dojeżdżając do przejazdu rowerowego, nie ma pierwszeństwa. Zyskuje je dopiero, gdy znajdzie się już...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas