Koronawirus: trudno było odzyskać pieniądze konsumentom

Przez pandemię wiele wcześniej zaplanowanych wyjazdów zagranicznych trzeba było odwołać. Z danych Europejskiego Centrum Konsumentów wynika, że odzyskanie pieniędzy było bardzo trudne.

Publikacja: 16.06.2020 16:39

Koronawirus: trudno było odzyskać pieniądze konsumentom

Foto: Adobe Stock

Z cudem graniczyło wypełnienie formularza odwołania jednej z francuskich firm wypożyczającej samochody. Okazało się, że nie był to przypadek. Błąd wyskakiwał celowo.

Takich przykładów Europejskie Centrum Konsumentów ma na pęczki. W czasie pandemii pomaga m.in. reklamować usługi i odzyskiwać pieniądze. Według najnowszego raportu ECK wpłynęło do niego w czasie pandemii 1130 skarg. Najwięcej, bo ok. 75 proc. dotyczyło sprawy transgranicznych a ok. 25 proc.- krajowych. W pierwszym wypadku konsumenci skarżyli się przede wszystkim na usługi: przedsiębiorców zarejestrowanych w Irlandii (ok. 25 proc. skarg), w Niemczech (ok. 11 proc.) i we Włoszech (ok. 10 proc. Większość osób kwestionowała usługi lotnicze (45 proc.), noclegi (27 proc.) oraz wyjazdy zorganizowane (12 proc.).

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w Polsce
Od 1 maja rusza nowy program bezpłatnych badań. Jak z niego skorzystać?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne