Reklama
Rozwiń

Reklam fast foodu nie może być w dziecięcej audycji

Nie będzie można promować niezdrowej żywności w trakcie programów dla dzieci do lat 12.

Publikacja: 09.02.2015 06:50

Reklam fast foodu nie może być w dziecięcej audycji

Foto: www.sxc.hu

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego pracuje nad nowelizacją ustawy o radiofonii i telewizji.

Projekt ogranicza do 15 minut bloki reklamowe nadawane w czasie programów oraz przerwy przeznaczone na telesprzedaż i autopromocję.

Wprowadza też całkowity zakaz reklamowania niezdrowej żywności w audycjach skierowanych do dzieci do lat 12.

Ponadto projekt wprowadza kategorię programów okolicznościowych. Dzięki temu zostanie uregulowany status coraz popularniejszych w naszym kraju programów pay-per-view, czyli płatnych usług multimedialnych dostarczanych za pośrednictwem cyfrowej telewizji.

Dziś nie wiadomo, czy tego typu usługi spełniają wymogi programu zdefiniowanego w ustawie o radiofonii i telewizji ze względu na swój najczęściej jednorazowy charakter, np. mecz bokserski.

Projekt zwiększa do 50 proc. liczbę audycji w telewizji, które mają zawierać udogodnienia dla niepełnosprawnych. Obecnie odsetek ten wynosi 10 proc. W Niemczech takie udogodnienia zawiera 70 proc. audycji, w Szwecji – 50 proc., a w brytyjskiej stacji BBC – aż 100 proc.

Propozycja ministerialna wprowadza kategorię nadawcy lokalnego i środowiskowego oraz dostosowuje nowelizowaną ustawę do dyrektywy 2010/13/UE o audiowizualnych usługach medialnych.     —ret

etap legislacyjny: po konsultacjach społecznych

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono