Skład orzekający KER rozpatrywał trzy skargi, których przedmiotem była reklama telewizyjna usług telekomunikacyjnych firmy Polkomtel (sygn. K/53/15/01-03).
Konsumenci uznali, iż pojawiająca się od około pół roku, przez całą dobę, na różnych kanałach reklama, przedstawiająca pluszowego misia wskakującego do słoika, gdzie głos mówi "za darmo możesz włożyć tylko w plush" jest niesmaczna.
- Spoty prezentujące misia pierdzącego ogniem na choinkę, misia, którego drapie w kroczu nastolatka, czy misia mówiącego dwuznaczne, wulgarne słowa deprawują dzieci i młodzież - podnieśli skarżący.
- Miś włażący do słoika i komentator, który sugeruje, że można włożyć bez zobowiązań - to prymitywne zachowania seksualne, które promuje ta reklama - dodali.
Polkomtel nie bronił się
Reklamodawca, firma Polkomtel nie uczestniczyła w posiedzeniu oraz nie złożyła pisemnej odpowiedzi na skargi.