Reklama
Rozwiń

Unia pomoże w sporze z zagranicznym e-sklepem

Sklepy internetowe muszą poinformować klientów o europejskiej platformie rozstrzygania sporów.

Aktualizacja: 19.01.2016 08:56 Publikacja: 19.01.2016 08:35

Unia pomoże w sporze z zagranicznym e-sklepem

Foto: 123RF

Konsumenci wkrótce będą mogli pozbyć się obaw o dokonywanie zakupów w zagranicznych e-sklepach. Dziś barierą dla niektórych są trudności, jakie mogą się pojawić w razie odstąpienia od umowy czy reklamacji towaru. Okazuje się, że aż 71 proc. konsumentów w Unii Europejskiej obawia się bardziej sporu z zagranicznym przedsiębiorcą niż z krajowym.

Od 15 lutego 2016 r. ma ruszyć internetowa platforma ODR (Online Dispute Resolution). Chodzi o unijny serwis internetowy, który ma pomóc konsumentom zdobyć odpowiednie informacje, gdy wejdą w spór z przedsiębiorcą z innego państwa Unii Europejskiej. Za pośrednictwem takiej platformy złożą skargę czy dowiedzą się, gdzie się zgłosić w razie zaistnienia sporu.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo w Polsce
Są kolejne wyniki ponownego przeliczenia głosów. Zyskuje Karol Nawrocki
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Zawody prawnicze
Nie będzie umowy o pracę dla adwokatów. Ostra dyskusja na Krajowym Zjeździe
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców
Konsumenci
Bank odda seniorce pieniądze, choć sama „wpuściła" złodzieja. Przełomowy wyrok