Unia pomoże w sporze z zagranicznym e-sklepem

Sklepy internetowe muszą poinformować klientów o europejskiej platformie rozstrzygania sporów.

Aktualizacja: 19.01.2016 08:56 Publikacja: 19.01.2016 08:35

Unia pomoże w sporze z zagranicznym e-sklepem

Foto: 123RF

Konsumenci wkrótce będą mogli pozbyć się obaw o dokonywanie zakupów w zagranicznych e-sklepach. Dziś barierą dla niektórych są trudności, jakie mogą się pojawić w razie odstąpienia od umowy czy reklamacji towaru. Okazuje się, że aż 71 proc. konsumentów w Unii Europejskiej obawia się bardziej sporu z zagranicznym przedsiębiorcą niż z krajowym.

Od 15 lutego 2016 r. ma ruszyć internetowa platforma ODR (Online Dispute Resolution). Chodzi o unijny serwis internetowy, który ma pomóc konsumentom zdobyć odpowiednie informacje, gdy wejdą w spór z przedsiębiorcą z innego państwa Unii Europejskiej. Za pośrednictwem takiej platformy złożą skargę czy dowiedzą się, gdzie się zgłosić w razie zaistnienia sporu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo