Reklama

Firma pożyczkowa łamała prawa konsumentów. Mogą teraz odzyskać pieniądze

Kilkadziesiąt razy więcej niż dopuszcza prawo pobierała spółka Cash Service 4 Home za tzw. automatyczne wizyty w domach pożyczkobiorców, którzy opóźniali się ze spłatą rat. Prezes UOKiK nałożył na spółkę 510 tys. zł kary.

Publikacja: 28.12.2021 11:55

Umowa pożyczki

Umowa pożyczki

Foto: Adobe Stock

dgk

UOKiK stwierdził, że opłaty dla Cash Service 4 Home pobierane za tzw. wizyty automatyczne, które następowały, gdy konsument spóźniał się z zapłatą raty, rażąco, bo nawet 50-krotnie, przekraczały limit opłat za opóźnienie dozwolony w ustawie o kredycie konsumenckim. Zgodnie z przepisami łączna wysokość wszystkich kosztów naliczanych konsumentowi w związku z zaległościami w spłacie pożyczki nie może być wyższa niż kwota odsetek maksymalnych za opóźnienie (obecnie wynoszą one 14,5 proc. – według stanu na 27 grudnia 2021 r.). 

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Czy wspólnota mieszkaniowa może odmówić remontu balkonów i garażu? Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Donald Tusk reaguje w sprawie tzw. godzin basiowych. Będzie zmiana prawa
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędzia z dwoma paszportami? Resort Żurka chce powrotu do zasady sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama