Firma pożyczkowa łamała prawa konsumentów. Mogą teraz odzyskać pieniądze

Kilkadziesiąt razy więcej niż dopuszcza prawo pobierała spółka Cash Service 4 Home za tzw. automatyczne wizyty w domach pożyczkobiorców, którzy opóźniali się ze spłatą rat. Prezes UOKiK nałożył na spółkę 510 tys. zł kary.

Publikacja: 28.12.2021 11:55

Umowa pożyczki

Umowa pożyczki

Foto: Adobe Stock

dgk

UOKiK stwierdził, że opłaty dla Cash Service 4 Home pobierane za tzw. wizyty automatyczne, które następowały, gdy konsument spóźniał się z zapłatą raty, rażąco, bo nawet 50-krotnie, przekraczały limit opłat za opóźnienie dozwolony w ustawie o kredycie konsumenckim. Zgodnie z przepisami łączna wysokość wszystkich kosztów naliczanych konsumentowi w związku z zaległościami w spłacie pożyczki nie może być wyższa niż kwota odsetek maksymalnych za opóźnienie (obecnie wynoszą one 14,5 proc. – według stanu na 27 grudnia 2021 r.). 

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo rodzinne
Nie trzeba mieć zgody drugiego małżonka na swoje wydatki
Prawo drogowe
Nowy znak drogowy i zmiany w oznakowaniu przejść dla pieszych. Co muszą wiedzieć kierowcy?
Prawo rodzinne
Postępowiec czy „pantoflarz”? Mąż z nazwiskiem żony poza statystyką
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Praca, Emerytury i renty
Ranking najbardziej poważanych zawodów. Adwokat i sędzia zaliczyli spadek