Kara dla TV Puls 2 za przekroczenie limitu czasu reklam

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji 8 stycznia 2015 r. nałożył na Telewizję Puls, nadawcę programu Puls 2, karę w wysokości 15 000 zł w związku z przekroczeniem ustawowego limitu czasu reklam.

Publikacja: 22.01.2015 13:25

Kara dla TV Puls 2 za przekroczenie limitu czasu reklam

Foto: www.sxc.hu

Przeprowadzona przez KRRiT analiza programu Puls 2 nadanego 21 lutego 2014 r. oraz ewidencji reklam i przekazów autopromocyjnych wyemitowanych w dniach 17-23 lutego wykazała naruszenie art. 16 ust. 3 ustawy o radiofonii i telewizji, zgodnie z którą reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej.

Jak przypomina Rada, przekazy będące przedmiotem decyzji o ukaraniu z uwagi na swój promocyjny charakter spełniają definicję autopromocji, rozumianą zgodnie z art. 4 pkt. 23 ustawy o rtv jako „przekaz pochodzący od dostawcy usługi medialnej mający służyć bezpośrednio lub pośrednio promocji jego audycji, towarów i usług".

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Praca, Emerytury i renty
Zwolnienie z pracy za krytykę LGBTQ i feministek? Zapadł ważny wyrok
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Praca, Emerytury i renty
Część seniorów dostanie w lipcu dwa przelewy. Zasady wypłaty renty wdowiej
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo dla Ciebie
Prof. Safjan o zaprzysiężeniu Karola Nawrockiego: Precyzuję stanowisko