Przeprowadzona przez KRRiT analiza programu Puls 2 nadanego 21 lutego 2014 r. oraz ewidencji reklam i przekazów autopromocyjnych wyemitowanych w dniach 17-23 lutego wykazała naruszenie art. 16 ust. 3 ustawy o radiofonii i telewizji, zgodnie z którą reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej.
Jak przypomina Rada, przekazy będące przedmiotem decyzji o ukaraniu z uwagi na swój promocyjny charakter spełniają definicję autopromocji, rozumianą zgodnie z art. 4 pkt. 23 ustawy o rtv jako „przekaz pochodzący od dostawcy usługi medialnej mający służyć bezpośrednio lub pośrednio promocji jego audycji, towarów i usług".
Zatem ogłoszenie nadawcy powinno zawierać jedynie informację o audycjach lub fragmenty tych audycji. Tymczasem wyemitowane przez TV Puls 2 materiały zawierały nacechowane emocjonalnie sformułowania bezpośrednio zachęcające do obejrzenia proponowanych pozycji programu.
Wymierzając karę, KRRiT uwzględniła przesłanki ustawowe tj. zakres i stopień szkodliwości naruszenia oraz możliwości finansowe nadawcy. Przy ocenie zakresu i stopnia szkodliwości naruszenia uwzględniono m.in. fakt, że przekroczenie limitu czasu nastąpiło w programie ogólnodostępnym, rozpowszechnianym nieodpłatnie na obszarze całego kraju.
Decyzja nr 1/2015