Aktualizacja: 16.09.2017 12:09 Publikacja: 16.09.2017 19:15
Foto: Fotolia
Szczególnie teraz, gdy huragan „Irma" nawiedził wybrzeże Stanów Zjednoczonych, warto przypomnieć co powinien zapewnić nam przewoźnik. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, że nasze prawa mogą się różnić w zależności od tego czy podróżujemy do czy z krajów UE.
Zgodnie z Wykresem 1., przepisy unijne nie obowiązują, w sytuacji, gdy lot odbywa się spoza UE (przykładowo USA) do państwa członkowskiego, liniami zarejestrowanymi poza granicami UE. Inaczej sytuacja wygląda jeżeli wylatujemy z kraju członkowskiego, wtedy nawet jeżeli nasz lot nie jest operowany przez przewoźnika z kraju Unii Europejskiej, możemy domagać się niżej wymienionych praw.
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
Za brak ważnego biletu parkingowego w przypadku przekroczenia czasu postoju nie można nakładać kar - wynika z wy...
Uchwała Sądu Najwyższego nie dała spodziewanego impulsu do walki o rekompensaty finansowe za wyjazdy na wycieczk...
Wniosek o zmianę miejsca głosowania można składać już na 44 dni przed dniem wyborów, nie później jednak niż trze...
Rowerzysta, dojeżdżając do przejazdu rowerowego, nie ma pierwszeństwa. Zyskuje je dopiero, gdy znajdzie się już...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas