W piśmie do ministra spraw wewnętrznych i administracji pyta, jakie środki podjęto dotychczas i jakie działania planuje się w przyszłości.
Ze skarg wynika, że urzędy i instytucje państwowe wciąż w zbyt małym stopniu uwzględniają potrzeby niepełnosprawnych użytkowników w prowadzonych przez siebie stronach internetowych i oferowanych usługach elektronicznych. Chodzi głównie o dostęp dla osób niewidomych i niedowidzących, a więc przede wszystkim o nagrania głosowe. Sposób prezentowania zasobów na stronach i serwisach internetowych ma istotny wpływ na to, czy zawarta w nich informacja będzie w praktyce dostępna dla wszystkich obywateli. Budowanie stron przyjaznych osobom niewidomym i niedowidzącym przeciwdziała też dyskryminacji osób niepełnosprawnych.
Zwrócili na to uwagę m.in. ministrowie państw członkowskich UE, którzy w deklaracji z 11 czerwca 2006 r. zatwierdzonej podczas Konferencji Ministerialnej Rady Europejskiej i Komisji Europejskiej w Rydze zobowiązali się do promowania i zapewnienia dostępności wszystkich publicznych stron internetowych do 2010 r.