Reklama
Rozwiń
Reklama

Prawo autorskie: Twórczość Sempołowskiej i Muncha przeszła do domeny publicznej

Twórczość Stefanii Sempołowskiej, Karola Irzykowskiego, Edvarda Muncha i wielu innych stała się od dziś tzw. publicznym zasobem i przestała podlegać ograniczeniom prawa autorskiego

Publikacja: 01.01.2015 15:00

„Krzyk” Edvard Munch

„Krzyk” Edvard Munch

Foto: Domena publiczna

Na początku każdego roku na całym świecie otwiera się dostęp do nowych zasobów, które przestały podlegać ograniczeniom prawa autorskiego i przeszły do domeny publicznej. W dniu 1 stycznia 2015 r. do takich zasobów dołączy kolejna grupa pisarzy, poetów, naukowców, działaczy oświatowych i społecznych. Wtedy właśnie prawa autorskie majątkowe do ich twórczości wygasną po okresie 70 lat od ich śmierci. To właśnie ich twórczość będzie można dowolnie wykorzystywać, aby tworzyć podręczniki, scenariusze filmowe, kolaże artystyczne etc. - czytamy na stronach Koalicji Otwartej Edukacji, czyli porozumienia organizacji pozarządowych i instytucji działających w obszarze edukacji, nauki i kultury.

Pozostało jeszcze 98% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama