Dzień Singla. Chińczycy zachęcają świat do zakupów

Odbywający się od 2009 r. Dzień Singla przestał być już tylko chińskim świętem zakupów internetowych. Coraz mocniej otwiera się na kupujących z innych krajów, także z Polski

Publikacja: 11.11.2019 06:32

Singles' Day w Szanghaju

Singles' Day w Szanghaju

Foto: AFP

Sekundę po północy oficjalnie wystartowała już 11 edycja tego największego na świecie święta internetowych zakupów. Pierwszy rekord pobito już po minucie i 36 sekundach kiedy wartość transakcji przekroczyła 10 mld juanów (ponad 1 mld dol.), A kwota ta potroiła się po 5 minutach po północy. To znacznie lepsze wyniki niż rok temu co pozwala zakładać, że zostanie pobity kolejny rekord.

W 2018 r. konsumenci wydali 11 listopada podczas tzw. Dnia Singla niemal 31 mld dol. co czyni z tego dnia absolutnego rekordzistę jeśli chodzi o wydatki podczas jednego dnia. W Chinach to prawdziwe święto, całą dobę trwa specjalny koncert na żywo transmitowany w sieci, w tym roku jego gwiazdą jest amerykańska piosenkarka pop Taylor Swift. Do tego promocje z hasłem 11.11 widać na każdym kroku.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?