Na początek Amerykanie wykupili papier toaletowy, żele do dezynfekcji oraz żywność, która nadaje się do dłuższego przechowywania. Teraz na pierwszy ogień poszła żywność dla psów i kotów, a także zabawki i akcesoria dla zwierząt.
Sprzedaż jedzenia dla psów skoczyła o 54 proc, a dla kotów o 52 proc. w połowie marca - wynika z raportu rynkowego firmy Nielsen's. Natomiast sprzedaż akcesoriów dla zwierząt skoczyła o 24 proc. - informuje CNN.
- Ludzie kochają swoje zwierzaki i chcą mieć pewność, że nie zabraknie im niezbędnych rzeczy dla ich - powiedział CNN Jeff Harmening, prezes firmy General Mills, producenta popularnej karm dla psów i kotów Blue Buffalo.
Mimo, że zwierzęta nie jedzą więcej w czasie pandemii, to ich właściciele wyraźnie zwiększyli zakupy i robią zapasy. Jedzenie dla psów i kotów znika z Walmartu, Costco oraz popularnej sieci z jedzeniem i akcesoriami dla zwierząt Petco, które mimo obostrzeń w handlu pozostały otwarte.