Jak podała w komunikacie grupa Jeronimo Martins według wstępnych danych obroty właściciela sieci Biedronka wzrosły o 3,5 proc. do 19,3 mld euro.
Polska sieć urosła znacznie mocniej - jej sprzedaż wzrosła o 10,4 proc. (liczona w złotych oraz 6,7 proc. jeśli chodzi o wynik liczony w euro).
Firma podaje, że niezależnie od nieprzewidywalnych zmian i problemów wywołanych przez pandemię, Biedronka zakończyła rok 2020 z 13,5 mld euro sprzedaży, co odpowiada 70 proc. całkowitych obrotów Grupy. Sieć zakończyła rok ze 129 nowymi sklepami - 113 nowych placówek netto. Na dzień 31 grudnia sieć liczyła 3115 sklepów. - Te doskonałe wyniki mogłyby być jeszcze lepsze, gdyby nie znaczący spadek wartości złotówki – ocenia Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins.
Firma podaje, że zespoły doskonale poradziły sobie z wyzwaniami, w szczególności w sklepach i centrach dystrybucji, ponieważ właśnie tam pracownicy znajdowali się na pierwszej linii, realizując najważniejszą misję: obsługę klientów.