Efekt pandemii: Stacje paliw pokonały kawiarnie

Ich udział w sprzedaży kawy pitej poza domem to już niemal 50 proc. Pandemia im mocno pomogła, podobnie jak sklepom spożywczym wyposażonym w ekspresy.

Aktualizacja: 11.02.2021 12:36 Publikacja: 11.02.2021 12:21

Efekt pandemii: Stacje paliw pokonały kawiarnie

Foto: Adobe Stock

Udział stacji paliw i sklepów spożywczych w kawiarnianym torcie urósł w trakcie lockdownu o 11 pkt. proc. do 47 proc. - wynika z badania OOH Cafe ARC Rynek i Opinia. Z kolei udział kawiarni i lodziarni spadł niemal o połowę w stosunku do czasu sprzed COVID-19 do 16 proc. - z 29 proc. wcześniej. Udział barów i restauracji także spadł - o 7 pkt. proc. do 13 proc.

Częściej kawę konsumujemy na stacjach, ale także przy okazji zakupów w sklepach spożywczych – wzrost o 6 pkt. proc., czyli niemal dwukrotny do 15 proc. udziału w rynku.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne