Przykładem jest francuska sieć E.Leclerc, która w Polsce działa od 25 lat głównie w formacie hipermarketów. Firma podała właśnie, że w 2019 r. sprzedaż jej sklepów wyniosła 3,1 mld zł, co oznacza wzrost o 6,5 proc. rok do roku.
W komunikacie podkreśla, że jej model biznesowy w dalszym ciągu jest efektywny w kontekście wzrastającej konkurencji, dodatkowo zaostrzonej poprzez stopniowo rozszerzane ograniczenie handlu w niedzielę.
– Od 25 lat funkcjonowania na polskim rynku konsekwentnie budujemy naszą strukturę opartą na współpracy silnie zakorzenionych lokalnie niezależnych przedsiębiorców. W tym czasie obserwowaliśmy głębokie przeobrażenia w branży handlowej. Osiągnięcia E.Leclerc nie tylko w ubiegłym roku, ale w całym tym okresie udowadniają, że nasza filozofia działania zdaje egzamin kontekście ciągle zmieniających się okoliczności – mówi Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.
W 2019 r. kolejne placówki systematycznie wprowadzały kasy samoobsługowe oraz odnawiały poszczególne działy. W ubiegłym roku otwarto kolejny sklep E.Leclerc na Podkarpaciu – hipermarket kompaktowy w Jarosławiu. Część placówek rozpoczęło również inwestycje dotyczące rozbudowy swoich obiektów. W tym okresie w uruchomiono także cztery stacje benzynowe oraz dwa sklepy internetowe pod szyldem marki.
E.Leclerc jest jedną z najdłużej funkcjonujących na polskim rynku sieci sklepów wielkopowierzchniowych. W 1995 roku otwarto pierwszą placówkę pod szyldem marki – supermarket na warszawskim Ursynowie (obecnie hipermarket). Grupę tworzą niezależni przedsiębiorcy, posiadający swobodę w zakresie kreowania polityki asortymentowej i zarządzania własnym biznesem. Obecnie w ramach E.Leclerc w Polsce funkcjonuje 46 sklepów, które zatrudniają ponad 5 tys. pracowników.