Reklama

Marki własne rosną dwa razy szybciej niż cały rynek

W półroczu sprzedaż pod markami własnymi sieci zwiększyła się o 11,8 proc. Rynek urósł w tym czasie o 6,4 proc. – wynika z danych Nielsena.

Aktualizacja: 12.08.2020 06:24 Publikacja: 11.08.2020 21:00

Marki własne powoli, ale zdecydowanie podbijają polski rynek. Pandemia koronawirusa im w tym wyraźni

Marki własne powoli, ale zdecydowanie podbijają polski rynek. Pandemia koronawirusa im w tym wyraźnie pomaga

Foto: shutterstock

Marki własne podbijają polski rynek, odpowiadając wartościowo 20,4 proc. produktów z kategorii spożywczych i chemicznych, jakie wkładamy do koszyków. Jak podaje „Rzeczpospolitej" firma Nielsen, w ostatnim roku – od lipca 2019 do czerwca 2020 r. – wartość sprzedaży marek własnych wyniosła 34 mld zł. Kluczem do ich powodzenia jest cena, niższa nawet o 20–30 proc. od produktów sprzedawanych pod markami producentów.

– O ile koncept marki własnej, marki prywatnej, jest oczywisty dla osób związanych z branżą FMCG, o tyle konsumenci często mogą nie zdawać sobie sprawy, że ich ulubiony produkt to marka własna. Cenią go za jakość, za dostępność w ich ulubionym sklepie i często nie zastanawiają się, czy to private label – mówi Justyna Duda, senior client consultant w Nielsen Connect Polska.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama