Reklama
Rozwiń
Reklama

Marki własne rosną dwa razy szybciej niż cały rynek

W półroczu sprzedaż pod markami własnymi sieci zwiększyła się o 11,8 proc. Rynek urósł w tym czasie o 6,4 proc. – wynika z danych Nielsena.

Aktualizacja: 12.08.2020 06:24 Publikacja: 11.08.2020 21:00

Marki własne powoli, ale zdecydowanie podbijają polski rynek. Pandemia koronawirusa im w tym wyraźni

Marki własne powoli, ale zdecydowanie podbijają polski rynek. Pandemia koronawirusa im w tym wyraźnie pomaga

Foto: shutterstock

Marki własne podbijają polski rynek, odpowiadając wartościowo 20,4 proc. produktów z kategorii spożywczych i chemicznych, jakie wkładamy do koszyków. Jak podaje „Rzeczpospolitej" firma Nielsen, w ostatnim roku – od lipca 2019 do czerwca 2020 r. – wartość sprzedaży marek własnych wyniosła 34 mld zł. Kluczem do ich powodzenia jest cena, niższa nawet o 20–30 proc. od produktów sprzedawanych pod markami producentów.

– O ile koncept marki własnej, marki prywatnej, jest oczywisty dla osób związanych z branżą FMCG, o tyle konsumenci często mogą nie zdawać sobie sprawy, że ich ulubiony produkt to marka własna. Cenią go za jakość, za dostępność w ich ulubionym sklepie i często nie zastanawiają się, czy to private label – mówi Justyna Duda, senior client consultant w Nielsen Connect Polska.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama