Reklama

Rynek luksusowy warty 223 mld euro

Rynek towarów z najwyższej półki zyskuje choćby dzięki podróżującym Chińczykom, którzy za granicą wydają trzykrotnie więcej niż w kraju

Aktualizacja: 10.02.2015 11:05 Publikacja: 10.02.2015 10:10

Chińczycy stanowią najszybciej rosnącą grupę konsumentów zainteresowanych dobrami luksusowymi

Chińczycy stanowią najszybciej rosnącą grupę konsumentów zainteresowanych dobrami luksusowymi

Foto: Bloomberg

Z raportu Bain&Company wynika, że to właśnie Chińczycy stanowią najszybciej rosnącą grupę konsumentów zainteresowanych dobrami luksusowymi. Jednak już Japończycy większość zakupów z tzw. górnej półki dokonują w kraju, na co bezpośredni wpływ ma kurs jena – niższy o 30 proc. niż w 2012 r.

Niemniej turystyka coraz bardziej kształtuje rynek towarów luksusowych w obydwu Amerykach, w przeciwieństwie do Europy, gdzie konsumpcja dóbr luksusowych przez Chińczyków wzrosła o 10 proc. w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2014r. Obywatele Państwa Środka poszukiwali zwykle towarów z segmentu bardziej przystępnego cenowo oraz towarów niszowych, trudno dostępnych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Handel
Żabka pokazuje wyniki. Co ciekawego widać między wierszami?
Handel
LPP kontra Hindenburg. Prokuratura: Tok postępowania torpedowany
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Amazon szykuje potężne zwolnienia. Obejmą nawet 30 tys. pracowników biurowych
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama