Centra wyprzedażowe podbijają Polskę

Centra wyprzedażowe podbiły już aglomeracje. Teraz otwierane są w mniejszych miastach.

Aktualizacja: 19.05.2015 08:42 Publikacja: 18.05.2015 22:00

W Polsce jest już 13 centrów wyprzedażowych typu outlet.

W Polsce jest już 13 centrów wyprzedażowych typu outlet.

Foto: Fotorzepa/Marian Zubrzycki

Outlety wymyślili Amerykanie, a ich formuła, przenoszona do kolejnych państw, jest prosta. Znane marki obniżają ceny towarów z serii próbnych czy też pozostałych po wyprzedażach minimum o 30 proc. Aby bezpośrednio nie rywalizować o klientów z galeriami handlowymi, centra wyprzedażowe były budowane na peryferiach aglomeracji, nawet ponad 100 km od centrów.

W Polsce pojawiły się w latach 90., a dzisiaj działa ich już 13, o łącznej powierzchni niemal 200 tys. mkw.

Pozostało 90% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy