Reklama

Amazon szuka nowego magazynu

Wtedy największy internetowy sprzedawca na świecie może wystartować z e-sklepem w Polsce. Najpierw zbuduje nowy magazyn

Aktualizacja: 04.06.2015 16:17 Publikacja: 04.06.2015 16:00

Amazon szuka nowego magazynu

Foto: Bloomberg

Z informacji „Rzeczpospolitej" wynika, że Amazon szuka lokalizacji pod centralny magazyn w okolicach Strykowa. To z niego chce prowadzić obsługę zamówień od polskich klientów – działające dziś magazyny obsługują zamówienia klientów głównie z Niemiec. Według naszych informacji polski e-sklep powinien ruszyć w połowie przyszłego roku.

– Budowa tej wielkości magazynu zajmie ok. siedmiu miesięcy. Trzeba też go zatowarować i zatrudnić duży zespół. Jest mowa o starcie e-sklepu latem 2016 r. – potwierdza nasz rozmówca z jednej z firm logistycznych.

- Taka decyzja byłaby podwójnym potwierdzeniem tego, że polski rynek nie tylko był gotowy przyjąć globalnego lidera handlu internetowego, lecz także może wspierać go w dalszym rozwoju – mówi Robert Dobrzycki, partner zarządzający Panattoni Europe. Firma odpowiadała za budowę dwóch z trzech centrów logistycznych Amazon w Polsce.

Sam Amazon bardzo ostrożnie komentuje kwestię swojego rozwoju w Polsce. Choć firma powtarza, iż docenia potencjał zakupowy polskich internautów, nie chce podawać żadnych terminów kiedy ruszy z e-sklepem w naszym kraju. Na największych rynkach UE, np. w Niemczech działa od dawna. Jednak choć nasz kraj pod względem liczby mieszkańców jest w unijnej czołówce, to jeśli chodzi o poziom wydatków jest daleko. Niemcy wydają rocznie w sieci ponad 60 mld euro, Austriacy ponad 10 mld, a Polacy ledwie ponad 5 mld euro.

- Na bieżąco przeglądamy nowe lokalizacje dla przyszłych centrów, od wielu lat rozbudowujemy nasze zaplecze logistyczne, by sprostać rosnącemu popytowi konsumenckiemu – mówi Marzena Więckowska, rzecznik Amazona w Polsce. – W 2014 r. otworzyliśmy trzy centra w Polsce, w tym roku otwieramy kolejne w Czechach. Wszystkie stanowią część Europejskiej Sieci Logistycznej i dostarczają zamówienia do konsumentów w całej Europie, w tym także w Polsce – dodaje.

Reklama
Reklama

Rynek zakupów internetowych w Polsce rośnie błyskawicznie. Według Boston Consulting Group w 2015 r. Polacy wydadzą w ten sposób już 37 mld zł, o 6 mld zł więcej niż rok temu. Czyli jakby do e-handlu przeszła sprzedaż całej sieci handlowej wielkości Auchan czy Carrefoura.

- Dynamiczny wzrost branży e-commerce jest obecnie głównym czynnikiem napędzającym rozwój rynku logistycznego - mówi Patrick Kurowski, dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych CBRE. - Bez wątpienia sprzyjają mu również dobra koniunktura gospodarcza Polski oraz rozwój infrastruktury drogowej, natomiast centralna lokalizacja Polski na mapie Europy oraz koszty pracy niższe niż w Europie Zachodniej korzystnie pozycjonują Polskę na tle innych krajów europejskich.

Handel
Ceny masła zaskoczyły. Czy przed świętami konsumentów czekają jeszcze zmiany?
Handel
Action pokonało Pepco. Nowy lider tanich zakupów
Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama