Reklama
Rozwiń

Amazon szuka nowego magazynu

Wtedy największy internetowy sprzedawca na świecie może wystartować z e-sklepem w Polsce. Najpierw zbuduje nowy magazyn

Aktualizacja: 04.06.2015 16:17 Publikacja: 04.06.2015 16:00

Amazon szuka nowego magazynu

Foto: Bloomberg

Z informacji „Rzeczpospolitej" wynika, że Amazon szuka lokalizacji pod centralny magazyn w okolicach Strykowa. To z niego chce prowadzić obsługę zamówień od polskich klientów – działające dziś magazyny obsługują zamówienia klientów głównie z Niemiec. Według naszych informacji polski e-sklep powinien ruszyć w połowie przyszłego roku.

– Budowa tej wielkości magazynu zajmie ok. siedmiu miesięcy. Trzeba też go zatowarować i zatrudnić duży zespół. Jest mowa o starcie e-sklepu latem 2016 r. – potwierdza nasz rozmówca z jednej z firm logistycznych.

- Taka decyzja byłaby podwójnym potwierdzeniem tego, że polski rynek nie tylko był gotowy przyjąć globalnego lidera handlu internetowego, lecz także może wspierać go w dalszym rozwoju – mówi Robert Dobrzycki, partner zarządzający Panattoni Europe. Firma odpowiadała za budowę dwóch z trzech centrów logistycznych Amazon w Polsce.

Sam Amazon bardzo ostrożnie komentuje kwestię swojego rozwoju w Polsce. Choć firma powtarza, iż docenia potencjał zakupowy polskich internautów, nie chce podawać żadnych terminów kiedy ruszy z e-sklepem w naszym kraju. Na największych rynkach UE, np. w Niemczech działa od dawna. Jednak choć nasz kraj pod względem liczby mieszkańców jest w unijnej czołówce, to jeśli chodzi o poziom wydatków jest daleko. Niemcy wydają rocznie w sieci ponad 60 mld euro, Austriacy ponad 10 mld, a Polacy ledwie ponad 5 mld euro.

- Na bieżąco przeglądamy nowe lokalizacje dla przyszłych centrów, od wielu lat rozbudowujemy nasze zaplecze logistyczne, by sprostać rosnącemu popytowi konsumenckiemu – mówi Marzena Więckowska, rzecznik Amazona w Polsce. – W 2014 r. otworzyliśmy trzy centra w Polsce, w tym roku otwieramy kolejne w Czechach. Wszystkie stanowią część Europejskiej Sieci Logistycznej i dostarczają zamówienia do konsumentów w całej Europie, w tym także w Polsce – dodaje.

Rynek zakupów internetowych w Polsce rośnie błyskawicznie. Według Boston Consulting Group w 2015 r. Polacy wydadzą w ten sposób już 37 mld zł, o 6 mld zł więcej niż rok temu. Czyli jakby do e-handlu przeszła sprzedaż całej sieci handlowej wielkości Auchan czy Carrefoura.

- Dynamiczny wzrost branży e-commerce jest obecnie głównym czynnikiem napędzającym rozwój rynku logistycznego - mówi Patrick Kurowski, dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych CBRE. - Bez wątpienia sprzyjają mu również dobra koniunktura gospodarcza Polski oraz rozwój infrastruktury drogowej, natomiast centralna lokalizacja Polski na mapie Europy oraz koszty pracy niższe niż w Europie Zachodniej korzystnie pozycjonują Polskę na tle innych krajów europejskich.

Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem
Handel
Cła Trumpa mogą uderzyć w hossę na giełdzie w Tokio