Handel internetowy w Polsce wciąż rozwija się błyskawicznie. Co roku wydatki w tym segmencie rosną o kilka miliardów złotych – według prognoz Boston Consulting Group w 015 r. ma to być już kwota 37 mld zł.

Z raportu firmy Gemius dla e-Commerce Polska wynika, że ten wzrost jest możliwy głównie dzięki internautom, którzy zakupy w sieci już robią. Blisko połowa e-konsumentów przewiduje, że w 2016 r. wydadzą w sieci podobną kwotę jak w bieżącym. 26 proc. mówi o wzroście, a tylko 4 proc. o ich spadku.

- W ujęciu budżetu planowanego na zakupy, deklaracje konsumentów są bardzo podobne do tych, które mogliśmy zauważyć w roku 2014. Nadal podobny odsetek respondentów planuje zwiększenie wydatków na zakupy w sieci, ale co ważne, istotnie mniej deklaruje ich zmniejszenie – mówi Krzysztof Majkowski, ekspert z firmy Gemius. - Pozwala to przypuszczać, że rynek e-commerce dalej będzie dynamicznie rósł, tym bardziej że konsumenci postrzegają zakupy online jako wygodne, dające im większe możliwości wyboru i porównania produktów oraz atrakcyjne cenowo – dodaje.

W porównaniu do kobiet mężczyźni nieco częściej deklarowali zwiększenie wydatków na produkty i usługi kupowane w sieci (28 proc. w porównaniu do 26 proc.). Do zaplanowania wyższej kwoty w budżecie na e-zakupy przyznaje się najwięcej internautów w wieku 35–49 lat (30 proc.), osób z wykształceniem średnim (29 proc.) i osób, które oceniają sytuację gospodarstwa domowego jako dobrą pod względem finansowym (32 proc.).

Internauta kupujący także w e-sklepach w ciągu miesiąca na obuwie wydaje średnio 82,5 zł, na odzież, akcesoria i dodatki średnio 75 zł, a na książki, płyty i filmy średnio 42 zł.