Reklama

Polacy bardziej cyfrowi, zwłaszcza na święta

Co drugi kupujący prezenty w sieci chce wybrać wersje elektroniczne książek, płyt czy filmów. Liczba takich zakupów w ciągu roku wzrosła nawet kilkukrotnie.

Aktualizacja: 10.12.2015 21:41 Publikacja: 10.12.2015 21:00

Największą popularnością cieszy się w tym roku elektronika i AGD

Foto: Rzeczpospolita

Rewolucja cyfrowa dokonuje się na naszych oczach. Liczba kupowanych e-booków czy rozwijające się serwisy VOD z filmami i muzyką pokazują zaś, że po latach masowego korzystania z pirackich wersji Polacy coraz chętniej płacą za legalne treści. Z badania przeprowadzonego w kilku krajach regionu przez firmę GfK na zlecenie PayPal wynika, że już 36 proc. internautów przynajmniej raz otrzymało prezent właśnie z tej kategorii.

– Widzimy taki trend zarówno wśród odbiorców indywidualnych, którzy faktycznie często kupują dostępy do naszych filmów i usług w charakterze prezentu, jak i wśród klientów instytucjonalnych. Wiele firm wykupuje usługę, aby w charakterze bonusu lub prezentu zaoferować ją swoim pracownikom lub klientom. W stosunku do ubiegłego roku wymierne zainteresowanie naszą ofertą wzrosło dwukrotnie – mówi Marcin Hajek, szef VOD w Grupie Onet.pl. – Zjawisko to można też zaobserwować wśród popularnych marek konsumenckich, które chętnie wzbogacają własne produkty usługami VOD. W bieżącym roku tego rodzaju akcje przeprowadziliśmy z markami Żywiec, Black, Lenovo czy Blik – dodaje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama