Reklama

Polacy bardziej cyfrowi, zwłaszcza na święta

Co drugi kupujący prezenty w sieci chce wybrać wersje elektroniczne książek, płyt czy filmów. Liczba takich zakupów w ciągu roku wzrosła nawet kilkukrotnie.

Aktualizacja: 10.12.2015 21:41 Publikacja: 10.12.2015 21:00

Największą popularnością cieszy się w tym roku elektronika i AGD

Foto: Rzeczpospolita

Rewolucja cyfrowa dokonuje się na naszych oczach. Liczba kupowanych e-booków czy rozwijające się serwisy VOD z filmami i muzyką pokazują zaś, że po latach masowego korzystania z pirackich wersji Polacy coraz chętniej płacą za legalne treści. Z badania przeprowadzonego w kilku krajach regionu przez firmę GfK na zlecenie PayPal wynika, że już 36 proc. internautów przynajmniej raz otrzymało prezent właśnie z tej kategorii.

– Widzimy taki trend zarówno wśród odbiorców indywidualnych, którzy faktycznie często kupują dostępy do naszych filmów i usług w charakterze prezentu, jak i wśród klientów instytucjonalnych. Wiele firm wykupuje usługę, aby w charakterze bonusu lub prezentu zaoferować ją swoim pracownikom lub klientom. W stosunku do ubiegłego roku wymierne zainteresowanie naszą ofertą wzrosło dwukrotnie – mówi Marcin Hajek, szef VOD w Grupie Onet.pl. – Zjawisko to można też zaobserwować wśród popularnych marek konsumenckich, które chętnie wzbogacają własne produkty usługami VOD. W bieżącym roku tego rodzaju akcje przeprowadziliśmy z markami Żywiec, Black, Lenovo czy Blik – dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama