Polacy bardziej cyfrowi, zwłaszcza na święta

Co drugi kupujący prezenty w sieci chce wybrać wersje elektroniczne książek, płyt czy filmów. Liczba takich zakupów w ciągu roku wzrosła nawet kilkukrotnie.

Aktualizacja: 10.12.2015 21:41 Publikacja: 10.12.2015 21:00

Największą popularnością cieszy się w tym roku elektronika i AGD

Foto: Rzeczpospolita

Rewolucja cyfrowa dokonuje się na naszych oczach. Liczba kupowanych e-booków czy rozwijające się serwisy VOD z filmami i muzyką pokazują zaś, że po latach masowego korzystania z pirackich wersji Polacy coraz chętniej płacą za legalne treści. Z badania przeprowadzonego w kilku krajach regionu przez firmę GfK na zlecenie PayPal wynika, że już 36 proc. internautów przynajmniej raz otrzymało prezent właśnie z tej kategorii.

– Widzimy taki trend zarówno wśród odbiorców indywidualnych, którzy faktycznie często kupują dostępy do naszych filmów i usług w charakterze prezentu, jak i wśród klientów instytucjonalnych. Wiele firm wykupuje usługę, aby w charakterze bonusu lub prezentu zaoferować ją swoim pracownikom lub klientom. W stosunku do ubiegłego roku wymierne zainteresowanie naszą ofertą wzrosło dwukrotnie – mówi Marcin Hajek, szef VOD w Grupie Onet.pl. – Zjawisko to można też zaobserwować wśród popularnych marek konsumenckich, które chętnie wzbogacają własne produkty usługami VOD. W bieżącym roku tego rodzaju akcje przeprowadziliśmy z markami Żywiec, Black, Lenovo czy Blik – dodaje.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem