VAT na żywność elementem wojny cenowej Lidla i Biedronki. Kto go zapłaci?

Lidl i Biedronka walczą na reklamy, informacje na paragonach i plakatach. Kolejnym polem starcia gigantów jest powrót VAT na żywność i wcale nie jest pewne, że to klienci go zapłacą. Sieci przynajmniej w części mogą wziąć podatek na siebie.

Aktualizacja: 14.03.2024 08:52 Publikacja: 14.03.2024 03:00

Dyskonty Lidl i Biedronka obok siebie przy ul. Planetarnej w Zalasewie

Dyskonty Lidl i Biedronka obok siebie przy ul. Planetarnej w Zalasewie

Foto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

Rząd ku zaskoczeniu sektora handlowego ogłosił, że z dniem 1 kwietnia wraca 5-proc. stawka podatku VAT na głównie nieprzetworzone produkty spożywcze. Polska Izba Handlu zwraca uwagę, że decyzja zapadła zbyt późno, a firmy mają mało czasu na przygotowania do tej kosztownej operacji.

Z perspektywy klienta ważniejsze jest, jak zareagują na to zwłaszcza duże sieci, które dziś wykorzystują wszelkie sposoby, by przekonać, że to ich oferta jest najkorzystniejsza. Powrót podatku to doskonała okazja, by zakomunikować, że dana sieć bierze podwyżkę na siebie, co kupujący z pewnością by zauważyli i docenili.

Pozostało 91% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?