Lidl-Biedronka 1:0. Komornik zajmuje reklamy Biedronki na czas trwania procesu

Kolejna odsłona wojny o klienta — billboardy Biedronki są stopniowo „aresztowane” jako zabezpieczenie w sprawie, którą wytoczył największej sieci handlowej w Polsce jej najpoważniejszy konkurent.

Publikacja: 27.02.2024 13:01

Dyskonty Lidl i Biedronka obok siebie przy ul. Planetarnej w Zalasewie

Dyskonty Lidl i Biedronka obok siebie przy ul. Planetarnej w Zalasewie

Foto: PAP, Jakub Kaczmarczyk

Biedronka niedawno zaczęła kampanię reklamową, w której chwali się, że nieustająco jest tańsza od głównego obecnie konkurenta. „Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl” dumnie ogłasza na plakatach i paragonach należąca do portugalskiego Jeronimo Martins sieć.

Dlaczego Lidl pozwał Biedronkę. Plakaty reklamowe z dodatkową informacją

Lidlowi chwytliwe hasło się nie spodobało i zdecydował się wystąpić na drogę sądową. A na czas trwania postępowania poprosił o zabezpieczenie sądowe w postaci nakazu zaniechania reklamy i usunięcia skutków popełnienia czynu zabronionego.

Efektem zgody sądu na zabezpieczenie są sytuacje, w których plakaty Biedronki są zaklejane, czasem w zabawny sposób, tak by uniemożliwić kontynuowanie przekazywania informacji, którą chciała przekazać Biedronka. Komornik sądowy nie usuwa bowiem plakatów, ale — jak informuje „Business Insider” - umieszcza na nich informacje o zajęciu przez komornika.

Efekt jest taki, że plakaty nadal wiszą, choć z dodatkową informacją, której odczytanie wymaga podejścia w bezpośrednie sąsiedztwo plakatu i uważne przyjrzenie się informacji na kartce w koszulce biurowej.

Trudno powiedzieć, czy Lidlowi chodziło o taki efekt. Plakaty nadal wiszą i da się rozszyfrować ich treść. Z drugiej strony informacja o zajęciu przez komornika może świadczyć o tym, że istnieją wątpliwości co do komunikatu przekazywanego na billboardach przez Biedronkę.

Lidl kontra Biedronka. Od czego zaczęła się wojna między największymi sieciami dyskontów w Polsce

Walka z plakatami reklamowymi to wszakże kolejna odsłona trwającej od niedawna kolejnej gorącej fazy wojny między dwoma największymi sieciami dyskontów w Polsce o serca i kieszenie klientów. Rozpoczęła ją niedawno i dość niespodziewanie Biedronka, która w rozsyłanych klientom wiadomościach tekstowych przekazywała reklamy porównawcze, w których udowadniała, że jest tańsza od Lidla.

Czytaj więcej

Wojna cenowa Biedronki z Lidlem uderza w producentów. Jaja sprzedawane poniżej kosztów

Obie sieci prowadzą ze sobą ostrą walkę na ceny produktów umieszczanych w koszyku dziennika „Fakt”, która prowadzi do sytuacji, w których niektóre produkty (np. jajka czy wódka) są ewidentnie sprzedawane poniżej kosztów zakupu.

„Rzeczpospolita” poprosiła Biedronkę i Lidl o komentarz do sprawy zajmowania plakatów. Do momentu publikacji tekstu nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Opublikujemy je, gdy je otrzymamy.

Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne