Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 21.10.2025 06:19 Publikacja: 26.02.2024 14:36
Biedronka i Lidl walczą na ceny jajek
Foto: Bloomberg
Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz twierdzi, że producenci jaj stali się mimowolnymi ofiarami wojny cenowej dwóch największych sieci dyskontowych w Polsce. Walka detalistów o to, który zajmie lepszą pozycję w koszyku cenowym dziennika „Fakt” sprawia, że ceny w sklepach spadają, co może cieszyć klientów. Jednak ceny na półkach są teraz niższe niż koszty produkcji, co martwi producentów.
W koszyku cenowym popularnego dziennika brane pod uwagę są między innymi jaja klasy M. W wykonanym 10 lutego porównaniu w dwóch największych sieciach dyskontowych ten produkt kosztował 4,99 zł za opakowanie zawierające 10 sztuk. W innych sieciach handlowych (np. Dino) jajka klasy M kosztowały 9,99 zł za 10 sztuk. Dla producentów niskie ceny są kłopotem.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Po groźbach nałożenia drastycznych ceł i niemal odwołanym spotkaniu przywódców USA i Chin, wygląda na to, że do...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Rewelacyjne wyniki producenta okularów Ray-Ban - firmy EssilorLuxottica. Jej akcje wzrosły w piątek o 14 procent...
Utrata rządów zmieniła opinie polityków PiS na temat Mercosuru. Inne są dziś oceny umowy handlowej i opinie wygł...
Prezydent USA Donald Trump pod koniec tygodnia spuścił nieco z tonu w konflikcie z Chinami. Przyznał, że 100-pro...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Nestlé poinformowało, że w ciągu najbliższych dwóch lat zlikwiduje około 16 000 miejsc pracy na całym świecie, w...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas