Reklama
Rozwiń
Reklama

Wojna cenowa Biedronki z Lidlem uderza w producentów. Jaja sprzedawane poniżej kosztów

Walka między Biedronką a Lidlem o pozycję w koszyku cenowym jednego z dzienników uderza w producentów jaj.

Publikacja: 26.02.2024 14:36

Biedronka i Lidl walczą na ceny jajek

Biedronka i Lidl walczą na ceny jajek

Foto: Bloomberg

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz twierdzi, że producenci jaj stali się mimowolnymi ofiarami wojny cenowej dwóch największych sieci dyskontowych w Polsce. Walka detalistów o to, który zajmie lepszą pozycję w koszyku cenowym dziennika „Fakt” sprawia, że ceny w sklepach spadają, co może cieszyć klientów. Jednak ceny na półkach są teraz niższe niż koszty produkcji, co martwi producentów.

W koszyku cenowym popularnego dziennika brane pod uwagę są między innymi jaja klasy M. W wykonanym 10 lutego porównaniu w dwóch największych sieciach dyskontowych ten produkt kosztował 4,99 zł za opakowanie zawierające 10 sztuk. W innych sieciach handlowych (np. Dino) jajka klasy M kosztowały 9,99 zł za 10 sztuk. Dla producentów niskie ceny są kłopotem.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Polacy mają gest na Święta. Wzrostem wydatków przebiją zachodnich Europejczyków
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama