Wojna cenowa Biedronki z Lidlem uderza w producentów. Jaja sprzedawane poniżej kosztów

Walka między Biedronką a Lidlem o pozycję w koszyku cenowym jednego z dzienników uderza w producentów jaj.

Publikacja: 26.02.2024 14:36

Biedronka i Lidl walczą na ceny jajek

Biedronka i Lidl walczą na ceny jajek

Foto: Bloomberg

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz twierdzi, że producenci jaj stali się mimowolnymi ofiarami wojny cenowej dwóch największych sieci dyskontowych w Polsce. Walka detalistów o to, który zajmie lepszą pozycję w koszyku cenowym dziennika „Fakt” sprawia, że ceny w sklepach spadają, co może cieszyć klientów. Jednak ceny na półkach są teraz niższe niż koszty produkcji, co martwi producentów.

W koszyku cenowym popularnego dziennika brane pod uwagę są między innymi jaja klasy M. W wykonanym 10 lutego porównaniu w dwóch największych sieciach dyskontowych ten produkt kosztował 4,99 zł za opakowanie zawierające 10 sztuk. W innych sieciach handlowych (np. Dino) jajka klasy M kosztowały 9,99 zł za 10 sztuk. Dla producentów niskie ceny są kłopotem.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu
Handel
Pepco odcina chore i słabsze gałęzie
Handel
Pepco sprzedaje podupadającą sieć. Wysyła też w rynek ciekawy sygnał
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Handel
LPP tnie roczną prognozę. To nie tylko wina pogody