Carrefour nie będzie sprzedawać Pepsi, bo za droga

Francuski detalista wycofuje z półek także inne produkty koncernu PepsiCo: chipsy Doritos i napoje Mirinda czy 7Up. Na półkach sklepów umieści informację, że to efekt niedopuszczalnych podwyżek cen tego producenta.

Publikacja: 04.01.2024 16:16

Carrefour nie będzie sprzedawać Pepsi, bo za droga

Foto: Bloomberg

Spór między producentami żywności a sprzedawcami detalicznymi w sprawie wysokich cen żywności, wchodzi na kolejny poziom. Jak donosi Financial Times, Carrefour we Francji zaprzestanie sprzedaży produktów PepsiCo, takich jak chipsy Doritos i 7Up, a także umieści na półkach swoich sklepów we Francji tabliczki wyjaśniające klientom, że zaprzestaje sprzedaży tej marki ze względu na „niedopuszczalne podwyżki cen”.

Pracownicy informują, że produkty koncernu są usuwane z witryn e-commerce Carrefour, chociaż część istniejących zapasów może być nadal widoczna w sklepach. - Negocjacje z PepsiCo były, delikatnie mówiąc, skomplikowane. Zamierzamy w tym roku obniżyć ceny zgodnie ze światowymi trendami, ale zamiast tego PepsiCo żąda podwyżek cen – podaje pracownik Carrefour, cytowany przez FT.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Polacy chętnie oddadzą prywatność w zamian za promocje
Handel
USA i Wielka Brytania zawarły umowę handlową. Ważna kwestia wciąż nierozwiązana
Handel
Prezes Renault ma uratować mocno zadłużony koncern luksusowy
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu