Carrefour nie będzie sprzedawać Pepsi, bo za droga

Francuski detalista wycofuje z półek także inne produkty koncernu PepsiCo: chipsy Doritos i napoje Mirinda czy 7Up. Na półkach sklepów umieści informację, że to efekt niedopuszczalnych podwyżek cen tego producenta.

Publikacja: 04.01.2024 16:16

Carrefour nie będzie sprzedawać Pepsi, bo za droga

Foto: Bloomberg

Spór między producentami żywności a sprzedawcami detalicznymi w sprawie wysokich cen żywności, wchodzi na kolejny poziom. Jak donosi Financial Times, Carrefour we Francji zaprzestanie sprzedaży produktów PepsiCo, takich jak chipsy Doritos i 7Up, a także umieści na półkach swoich sklepów we Francji tabliczki wyjaśniające klientom, że zaprzestaje sprzedaży tej marki ze względu na „niedopuszczalne podwyżki cen”.

Pracownicy informują, że produkty koncernu są usuwane z witryn e-commerce Carrefour, chociaż część istniejących zapasów może być nadal widoczna w sklepach. - Negocjacje z PepsiCo były, delikatnie mówiąc, skomplikowane. Zamierzamy w tym roku obniżyć ceny zgodnie ze światowymi trendami, ale zamiast tego PepsiCo żąda podwyżek cen – podaje pracownik Carrefour, cytowany przez FT.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne