W ciągu roku do końca października sprzedaż sprzętu elektronicznego spadła niemal 3 proc. w ujęciu r./r. Do tego wartościowo, co – uwzględniając wysoki wzrost cen – pokazuje, że ilościowo spadki przekraczają znacznie 10 proc.
Najmocniej, bo o 9,8 proc., kurczy się sprzedaż tzw. elektroniki konsumenckiej, na którą składa się choćby wynik telewizorów, sprzętu audio czy akcesoriów. 8,4 proc. niższa jest z kolei sprzedaż komputerów, a 3 proc. – dużego sprzętu AGD, co w ostatnim wypadku jest efektem korekty doskonałych wyników sprzed roku.
Czytaj więcej
Polacy mocno złapali się za kieszenie w efekcie wysokiej inflacji. Elektronika jest ofiarą zmiany podejścia konsumentów do wydatków. Tracą największe kategorie produktów na czele z telewizorami i AGD.
Sytuację może nieco odmienić wynik sezonu świątecznego. – Okres ten wyróżnia się wzmożonym zainteresowaniem i bezpośrednio przekłada na wyższą sprzedaż produktów elektroniki konsumenckiej – mówi Klara Ufnalewska, rzecznik MediaMarktSaturn Polska.
– W kontekście prezentów ogromnym zainteresowaniem w sklepach stacjonarnych i kanale online cieszą się smartwatche, słuchawki czy aparaty natychmiastowe. Także konsole oraz wszelkie akcesoria i gadżety elektroniczne – dodaje.